Dag 5 - Meer van Annecy

5 september 2020 - Doussard, Frankrijk

Vandaag van Besancon naar het meer van Annecy gereden, de afstand was slechts 250 km maar desondanks hebben we er 5½ uur over gedaan. De gehele route was via binnenwegen en door het Jura gebergte, we hebben dus aardig veel bochtenwerk gehad. Een tweede reden voor de lange reistijd is dat we dwars door Annecy moesten, nou als je ergens corona op wil lopen in Frankrijk is het daar wel, wat een drukte, leek Scheveningen wel op een zomerse zondagmiddag. Ook de weg langs het meer van Annecy schoot niet op, slechts 20 km maar daar hebben we een uur over gedaan.

We hadden een camping opgezocht vlak bij Annecy maar daar aangekomen bleek die geen plek meer te hebben (verbazing alom). We dachten toen, hoe verder van de stad Annecy hoe rustiger, dus we zijn meteen het hele meer langs naar camping “La Nubliere” in Dousard gereden, helemaal op de zuidelijkste punt van het meer terwijl Annecy op de noordelijkste punt ligt.

20200905_163425

Deze camping was ook goed bezet maar had nog plek. Het blijkt een geliefde camping te zijn van paragliders want de camping is voor een groot deel bezet door jongelui die deze sport beoefenen. Aan de oostkant van het meer is namelijk een hele hoge rots (ik denk wel een km boven het meer) waar ze vanaf springen om vervolgens vlak bij de camping te landen. Gemiddeld denk ik dat er zeker een stuk of 10 per uur vanaf springen.

20200905_164413

Mijn water voorraad was op dus ik wilde met mijn gieter naar een tappunt lopen, bleek ik mijn gieter op de vorige camping te zijn vergeten (stom, stommer, stomst). Ik heb een prachtige flexibele slang van Nick gekregen voor mijn verjaardag maar helaas was de afstand te groot en de slang paste bovendien niet op de kraan. Dan maar improviseren en een plastic fles doorgesneden om als trechter te dienen en met een emmer is het alsnog gelukt. Deze week maar even langs de Carrefour voor een nieuwe gieter.

Vandaag was het wederom schitterend weer, zonnig en 28 graden, maar morgen wordt het bewolkt en maar 22 graden. Er staat echter geen wind dus perfect fietsweer. We hebben het plan opgevat om rond het meer te fietsen, een tocht van zo’n 40 km en meteen Annecy aan te doen (als het niet te druk is tenminste).

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Theo:
    6 september 2020
    Jullie boffen met het weer zeg! Prachtig.