Dag 21 en 22 - Terugreis krijgt gestalte

22 september 2020 - Landgraaf, Nederland

Zoals ik al had aangekondigd heb ik gisteren geen tijd gehad om een blog te schrijven vandaar dat ik gisteren en vandaag combineer.

In totaal hebben we 610 km gereden, waarvan 460 gisteren van Salem naar Geilnau en vandaag 260 km van Geilnau naar de locatie van vandaag (kom ik verder op terug).

Over de 460 km van gisteren kan ik erg kort zijn, autobahn en baustelles, gelukkig ging het allemaal erg vlot en hebben we maar 1 file gehad in de buurt van Stuttgart, we vertrokken ongeveer om kwart voor 10 en waren om half 4 bij Karin en Eberhardt in Geilnau. Karin en Ebi hadden geregeld dat ik de camper bij de overbuurman op zijn oprit kon zetten.

20200921_185635_HDR

We waren nog nooit bij Karin geweest in haar "vakantiehuis" en we moeten zeggen het ligt prachtig, het riviertje de Lahn loopt als het ware door haar achtertuin, weliswaar ligt haar tuin een paar meter boven de rivier maar er zit alleen een smal voetpad tussen. Vanaf haar terras kun je links en rechts over de Lahn uitkijken, 's zomers schijnt het een drukte te zijn met kano's en bootjes maar het seizoen is een beetje voorbij dus er was niet veel op het water te zien.

20200921_185853_HDR

20200922_091946

20200922_092009

20200922_092004

We hebben voor het eten nog even door de schitterende omgeving langs de Lahn gereden, echt prachtig,  de bomen kwamen al een beetje in herfstkleuren.

20200921_165928

Karin en Ebi hadden een typisch Duitse maaltijd bereid, Weisse Wurst met zoete mosterd en pretzels, leberkäse en nog een aantal heerlijke dingen waarvan ik de naam niet meer kan reproduceren.

Ik heb Karin gisteren toegevoegd als volger van mijn blog en wil haar en Ebi normaals bedanken voor de gastvrije ontvangst, het was erg gezellig. Na 's-avonds in de camper te hebben geslapen (wilden we zelf) hebben we 's morgens nog even ontbeten met Karin (Ebi was al naar zijn werk) en zijn we om een uur of 10 vertrokken.

We hadden vandaag niet echt een doel voor ogen maar wilden in ieder geval niet over de snelweg, dus we zijn maar begonnen om langs de Lahn te rijden richting Koblenz. Wat een schitterende omgeving zeker goed idee voor een volgende camper tocht. Bij Koblenz aangekomen besloten we door het Eifelgebergte te rijden richting Monschau, hier waren we al eens met ons familieweekend geweest en het was er toen erg leuk. Ook de rit door de Eifel kan ik iedereen aanbevelen, een prachtig landschap. Hebben met de camper zelfs een heel klein stukje over het circuit van de Nürnburgring gereden.

Al rijdend zocht Joyce naar een camping in de buurt van Monschau want we wilden niet al te laat stoppen. Nou dat lukte en we waren er om half 2, het was een erg leuke camping maar helaas zou de receptie pas om 3 uur open gaan, was de slagboom dicht vanwege "mittagsruhe" en we vonden het zonder om anderhalf uur te wachten  voor een gesloten slagboom en besloten door te rijden.

We moesten ons bedwingen om niet meteen naar huis door te rijden, we zouden dan tenslotte om een uur of half 5 thuis zijn. Maar we leren het al, we zijn camperaars, hadden de tijd, het was nog heerlijk weer en dat zou het morgen ook nog zijn dus we besloten een uurtje door te rijden, net de grens over te gaan en iets in Limburg te zoeken. We kwamen terecht in Landgraaf op camping "De Watertoren".

Morgen slaat het weer om dus we hebben inmiddels besloten maar één nacht te blijven en morgen wel naar huis te rijden, waarom zouden we de mooie herinnering van ruim 3 weken prachtig weer uitwissen met enkele dagen kou en regen, dan kan je beter thuis zitten.

Morgen is het nog precies 200 km dus dit betekent dat dit waarschijnlijk het laatste reisverslag is tenzij er morgen nog iets valt te melden. Ik wil nog één keer een soort overzicht van deze reis maken met een soort samenvatting van de statistieken dus die houden jullie sowieso nog te goed, maar dat kan een paar dagen duren.

Ik wil jullie alvast bedanken voor de interesse in onze eerste camperreis en vooral voor de vaak enthousiaste reacties.

1. Hanneke:
    22 september 2020
    Thx. Voor de leuke verhalen. En goedereis naar huis.
  2. Theo:
    22 september 2020
    Ik heb met veel plezier jullie reisverslagen gelezen. Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt!
    Vroeger ging je de foto- of diarolletjes wegbrengen en dan wachten totdat de foto's terugwaren. Dan kwamen de (sterke) verhalen pas. Had ook wel wat, maar nu hebben we het live mogen meemaken! Erg leuk! Goede reis naar huis morgen!
  3. Niny:
    22 september 2020
    Wat geweldig om jullie te volgen ,Hans je schrijft heerlijk leesbaar,geniet nog even van t mooie landschap in Limburg,en n goeie reis naar huis,tot gauw..Toi toi toi