Dag 18 - Een gewone dag

18 september 2020 - Colico, Italië

Vandaag moet ik jullie een beetje teleurstellen, geen spannende verhalen van fietstochten of reisdagen en geen nieuwe foto's van mooie vergezichten.

Vanmorgen zijn we naar de markt geweest in Colico en dat is dan ook meteen de enige echte activiteit van vandaag en de enige foto.

20200918_104853_HDR

Van de camping naar Colico is slechts een tochtje van 3 a 4 km, die hebben we de afgelopen dagen al 3 keer hebben gefietst dus verdwalen deden we niet meer.

Het was een redelijke markt qua omvang en er waren voldoende kraampjes om te kijken (niet kopen zoals een goed Nederlander betaamt).  Er stond wel een kraam met kippen op de grill waarmee meteen het eten van vanavond was bepaald (met gebakken aardappels besloten we).

Op de weg terug nog even langs ons favoriete terrasje van gisteren gereden voor een cappuccino.

Teruggekomen op de camping bleken onze buren, die naar het Garda meer zouden vertrekken, er nog steeds te stonden. Het bleek dat hun verduisteringsscherm van de voorruit, een soort inwendig elektrisch rolluik, niet omhoog wilde en dan zie je niet veel. Wat advies en assistentie verleent dat helaas niet veel op heeft geleverd, uiteindelijk hebben ze de halve cabine moeten afbreken om het rolluik met de hand te kunnen openen. Vervolgens 's-middags met ze zitten borrelen.

Ondertussen heeft Joyce nog wat onderbroeken gewassen want daar ware we doorheen en toen was de dag al weer bijna voorbij. Voor het eten heb ik nog even de kip op de BBQ opgewarmd terwijl Joyce de aardappels heeft gebakken.

Helaas kan ik het niet spannender maken, het was gewoon zo'n dag.

Morgen gaan we naar het noorden, kan nog wel eens spannend worden want we moeten een pittige pas nemen voordat we op de doorgaande weg komen. Het is ons plan om Zwitserland in één keer door te rijden en ergens in zuid Duitsland te overnachten waarmee het eten van morgen mogelijk ook is bepaald, een grote schnitzel met bier.