Dag 6 - Nog meer van Annecy

6 september 2020 - Doussard, Frankrijk

Wat een verschil met de afgelopen dagen en dan bedoel ik het weer, was het zonnig en 28 graden, nou vandaag was er nauwelijks zon en maar 17 graden. Op het moment dat ik dit schrijf is het 8 uur 's-avonds en we zitten al in de camper.

Ondanks het matige weer hebben we gedaan wat we hadden gepland een fietstocht van 45 km rond het meer van Annecy. Die 45 km is inclusief een paar keer verkeerd rijden want als die Fransen iets niet hebben geleerd in die 40 jaar is duidelijke bewegwijzering (Joyce had dus gelijk). Zo moeilijk kan het toch niet zijn zou je zeggen, een meer in de rondte, maar de fietsroute bleek nog niet helemaal klaar te zijn en dat was zeker het geval met de wegwijzers. Toch was het een leuke rit, soms langs het meer op het fietspad, soms door plaatsjes en soms met gevaar voor eigen leven over de route national met enge haarspeldbochten.

Zoals gepland hebben we ook een bezoek gebracht aan de oude stad van "Annecy le Vieux" maar dat hadden we snel gezien, wat een drukte in de straten en op de terrassen, de tafeltjes stonden zowat tegen elkaar dus van 1,5 meter was zeker geen sprake en van mondkapjes op de terassen ook niet, alleen op straat. We hebben in de middag maar een terrasje opgezocht op de terugtocht halverwege het meer en daar lekker Fish & Chips gegeten, hoeven we vanavond niet meer te koken tenminste.

De afgelopen dagen is bij ons een belangrijk punt van discussie geweest waar we heen gaan na het meer van Annecy. Zoals eerder gemeld wilden we onderlangs naar Italië gaan maar de weersvoorspellingen in Italië zijn vanaf eind komende week gewoon niet geweldig, temperatuur is wel OK maar er is een aantal dagen regen voorspeld voor noord en midden Italië, je moet  al zakken tot onder Napels wil je dat vermijden. Dus we hebben besloten om in Frankrijk te blijven (tot leedvermaak van Rico en Theo vermoed ik), dus Italië moet maar even wachten tot de volgende keer. We gaan echter geen grote afstanden afleggen, morgen gaan we richting het meer van Bourget en de Rhone vallei dat slechts 75-100 km  rijden is. We hebben er denk ik een leuke camping gezien, misschien daarna naar de Ardèche maar dat zien we dan wel weer. Tot op heden houden we een schema aan van 2 overnachtingen per camping, één dag verplaatsen en één dag fietsen, dit ritme bevalt ons prima.

Veel meer bijzonders is er niet te melden vandaag dus daarom wat extra foto's ter illustratie.

IMG_2028

IMG_2024

20200906_124942

IMG_2023

20200906_141708

IMG_2033

1. Hanneke:
    6 september 2020
    Dat we dat nog mee mogen maken, Hans en Joyce op vakantie in Frankrijk. Maar groot gelijk ik zou ook voor het mooie weer kiezen. Let wel op de coronapieken in frankrijk
  2. Hans:
    6 september 2020
    Hanneke, nog geen koorts of hoesten , precies daarom zijn we vandaag ook niet op een terrasje gaan zitten in de drukte, dat is gewoon vragen om moeilijkheden.
  3. Hanneke:
    6 september 2020
    Goedzo, maar ik weet dat jij de verstandigste ben van ons 2.
  4. Theo:
    6 september 2020
    Nounou, Jura, Franse Alpen, Ardèche... wat kunnen we nog meer verwachten op deze expeditie? Jammer van Annecy, met die drukte. Niet wat je nu wilt tegenkomen. Hou het veilig. Benieuwd naar jullie volgende verslag!