Dag 12 - meer 3 - Lago d'Idro

12 september 2020 - Anfo, Italië

Vandaag slechts 110 km gereden naar het meer van Idro en niet Garda of Como zoals sommige volgers hadden gegokt. Het is dan ook een relatief klein meer van slechts 2 km breed en 10 km lang, toch schijnen hier ook veel Nederlanders te komen. De route ernaartoe was werkelijk schitterend, weer veel haarspeld bochten, het asfalt was uitstekend, het weer is aanhoudend mooi en ook onze dashboard kabouter was maar één keer eigenwijs vandaag en toen hebben we hem gewoon genegeerd, we leren z'n kuren een beetje kennen.

We hadden eigenlijk gepland om een camper parkeerplaats op te zoeken op de kop van het meer en er één overnachting te maken om de volgende dag weer door te rijden. Er waren er twee vlak bij elkaar die er op de foto's op internet acceptabel uitzagen, we hebben ze beide bekeken en afgekeurd, ze stonden bijna helemaal vol en de campers stonden maximaal 2 meter uit elkaar allemaal in een rijtje, werkelijk vreselijk. We zijn dus maar doorgereden langs het meer op zoek naar een camping, dit lijkt toch meer onze stijl te zijn dan camper plekken, alhoewel er ook goede zijn zoals bijvoorbeeld die bij Mantova.

Ongeveer halverwege het meer vonden we camping Pilu in het plaatsje Anfo. De receptie was niet bezet (we waren er om 13:30) en dat zou nog 1½ uur zo blijven dus we zijn op eigen houtje op verkenning uitgegaan en waren aangenaam verrast dat de camping nog ruim voldoende plek had en een aantal plekken zelfs direct aan het meer. De slagboom was open dus we zijn de camping maar opgereden en hebben een mooi stekkie uitgezocht direct aan het meer, met alleen een openbaar voetpad ertussen (zoiets hadden we ook al in Diekirch).

20200912_173648

De plek bevalt ons zo goed dat we meteen maar hebben besloten om er minstens 2 nachten te blijven, we hebben dan ook een schitterend uitzicht van onder onze luifel.

20200912_143705

IMG_2082

Mooie bijkomstigheden zijn dat de camping relatief goedkoop is (de helft van die van gisteren) en dat ze een restaurant op de camping hebben met werkelijk spotgoedkope prijzen, we hebben vanavond dus meteen maar voor een prikkie gegeten en het was nog lekker ook.

Het lijkt wel een beetje een "Tokkie" camping te zijn met veel vast campeerders, maar die staan allemaal aan het begin van de camping dus daar zullen we weinig last van hebben. Terwijl ik deze blog aan het schrijven ben (het is nu 22:00) heb ik een nadeel ontdekt van de door ons gekozen plek. We kijken uit op een openbaar strandje en het is zaterdagavond, er heeft zich nu wat opgeschoten jeugd op het strandje verzameld die wat zitten te praten en muziek afspelen. Het valt best nog wel mee hoor, ik denk dat als ik de camper dichtdoe je er weinig van hoort en hoop dat ze het gezien houden voor we gaan slapen (OH, ik had het net geschreven toen ze net verdwenen, bier was zeker op).

Er is gevraagd hoe het zit met de mondkapjes in Italië, nou ze lijken er minder gestrest over te doen dan in Frankrijk. In de winkels en restaurants doet iedereen keurig een mondkapje op maar op straat zie je een gemengd beeld. Sommige mensen dragen ze maar anderen weer niet, je kan wel raden waar wij toe behoren, maar het is hier best rustig.

Morgen zijn we van plan voor de verandering een boottochtje te maken op het meer dat in diverse plaatsjes stopt, we moeten nog even kijken of het een soort "hop on, hop off" systeem is. We willen in ieder geval de fietsen laten voor wat ze zijn want er zijn hier geen fietspaden en met de ervaring van gisteren nog in ons systeem durven we dit nog even  niet aan.

IMG_2092

Eens kijken hoe het boottochtje morgen bevalt (weer zo'n cliffhanger .......)

1. Hanneke:
    12 september 2020
    Ziet er schitterend uit. Zo kom nog eens ergens. Is het weer nog goed.?
  2. Theo:
    12 september 2020
    Prachtig plekje! Mooie foto's Joyce ( nu ik weet dat jij de fotografie verzorgt 😉)
  3. Monique:
    12 september 2020
    🤩met zo’n uitzicht wil/moet je toch langer blijven.....prachtig!
    Super leuk om iedere dag jullie blog te lezen.
  4. Niny:
    12 september 2020
    Booottochtjes zijn echt heel leuk,vooral doen....maar wat n schitterende plek weer.