Wo 25/8 – Rustdag

1 september 2021 - Starigrad, Kroatië

Ik heb nog niets vermeld over de camping die we hadden uitgezocht vlak bij Dubrovnik. Volgens de recensies was het een terrassen camping met veel plaatsen die op zee uitkeken. Op zich was het een hele nette camping en inderdaad keken veel plaatsen uit op zee, wij stonden op de tweede rij dus we moesten tussen wat campers door kijken om de zee te zien.

20210823_171224

De camping lag wel een flink stuk boven de zeespiegel en de recensies hadden ook vermeld dat als je naar het kiezelstrand wilde je een steil pad af moest. Na een onstuimige nacht met flink wat regen en onweer en met Dubrovnik nog in de knieën waagden we het er toch op. Het pad bleek geen pad te zijn maar begon als een steile weg met diverse haarspeldbochten om uiteindelijk over te gaan in een steil grind pad naar een parkeerplaatsje met auto’s, waarschijnlijk van campinggasten.

Desalniettemin was het een leuke wandel tocht waar ze rekening met ons hadden gehouden want om elke 200 meter stond een bankje waar we op uit konden rusten.

20210825_12092420210825_11570020210825_11484020210825_114645

’s-Middags nog even naar het plaatje Orasac gegaan voor wat inkopen bij een klein kruidenierswinkeltje (enige winkel in het dorp) tegenover een cocktailbar, waar die ze de omzet vandaan haalden in zo’n klein dorp is me een raadsel maar een aantal tafels waren bezet.

Je merkt trouwens dat de vakantiebeleving op een camping behoorlijk is veranderd, in ieder geval in deze tijd van het jaar. Ongeveer de helft van de gasten heeft een camper en die blijven meestal maar 1, 2 of 3 dagen (net als wij). Het kan dus zomaar zijn dat om 10 uur ‘s-morgens de camping vrijwel leeg is en tegen de avond weer helemaal vol loopt, dit hebben we inmiddels al diverse keren meegemaakt. Voordeel is dat wanneer je vroeg stopt op een camping er vrijwel altijd wel plek is, wij hebben in ieder geval nog geen “VOL” te horen gekregen ondanks dat het best nog behoorlijk druk is (80-90% Duitsers want sommige deelstaten zoals Beieren hebben nog schoolvakantie).

1. Rico:
    2 september 2021
    Rustdag? Als ik het goed lees was het wederom een pittige wandeling. Maar wat een mooi eindstation. Het ziet er echt idyllisch uit!