Vr 10/9 en Za 11/9 - Ossiachersee

11 september 2021 - Ossiach, Oostenrijk

Ook in  Oostenrijk is het heerlijk weer, tenminste in Corinthië. Weliswaar is het niet zo warm als in Kroatië, zeker ’s-Avonds niet, maar toch zeer aangenaam. Omdat de  weersvooruitzichten er naarmate we naar het westen gaan (bijvoorbeeld Tirol) of naar het noorden gaan (bijvoorbeeld Duitsland) er niet beter op wordt besluiten we nog 2 dagen te blijven. Dit komt ook beter uit met de reis naar het noorden door Oostenrijk en Duitsland, beter om dit op zondag te doen wanneer er geen vrachtverkeer is want ik vrees de wegwerkzaamheden.

Zoals gezegd voor vrijdag hebben we besloten om een boottocht op het meer te maken, heerlijk relaxed, van alles te koop aan boord, en we zijn 2½ uur onder de pannen. Om half 12 aan boord en om een uur of 2 weer op de camping, want de boot heeft 9 stops waarvan één op de camping, wel zo gemakkelijk.

IMG_258920210909_172154IMG_2598IMG_2595

Ook komen we er achter dat er een fietspad rond het meer loopt, de “Ossiachersee Radweg” van zo’n 30 km. Nou draaien we daar onze handen niet meer voor om, goed uurtje trappen. Maar je moet niet te veel van jezelf vergen dus dat besluiten we maar op zaterdag te doen.

Bijna was dit er niet van gekomen, Joyce heeft waarschijnlijk voedselvergiftiging opgelopen bij Ines en Hans want ’s-Avonds en met name ’s-Nachts krijgt ze last van ontzettende krampen en buikloop in de meest letterlijke zijn van het woord (de onsmakelijke details zal ik jullie besparen). We besluiten de loop van de ochtend even af te wachten om te kijken of we de fietstocht door kunnen laten gaan. Gelukkig knapte Joyce wat op maar we wilden geen risico lopen dus ik denk dat we de 30 km in record tijd hebben afgelegd.

De grote vraag is nu hoe zien de komende dagen eruit, rijden we in 1 of 2 dagen naar Boskoop zodat we dinsdag weer op Ace kunnen passen of maken we nog een tussenstop ergens halverwege Duitsland. Zoals een goed camperaar betaamt laten we dit van het verkeer en het weer afhangen.

Wordt vervolgd ……….

1. Theo:
    11 september 2021
    Gaat het weer Joyce?
  2. Niny:
    12 september 2021
    Oh gossie Joyce,wat naar,hopelijk weer goed opgeknapt,hoe je haaks moppie,....
  3. Hanneke:
    12 september 2021
    Wat een ellende als je wat verkeerd gegeten heb, daar kan je goed ziek van zijn.
  4. Hanneke:
    12 september 2021
    Ik denk dat Joyce dinsdag thuis wil zijn😀😀
  5. Rico:
    14 september 2021
    ik kreeg een beetje een deja-vu toen ik jullie verhaal las. Ik heb ooit samen met een Joyce een "lekker" kippetje gegeten. het vervolg was een soortgelijk verhaal. Heftig hoor.