Do 9/9 – Grens overgangen en Toltunnels

9 september 2021 - Ossiach, Oostenrijk

Jullie zullen wel denken wat is Hans productief vandaag en wat een verhalen. De reden hiervan ligt in het grote verschil tussen Kroatië en Oostenrijk. Toen we vandaag in Oostenrijk aankwamen was het uitstekend weer en eigenlijk best wel heet, ook al was het “slechts” 24 graden. Op het moment dat ik deze verhalen schrijf is het 8 uur in de avond geweest en is het inmiddels afgekoeld tot onder de 15 graden, een temperatuur die we de afgelopen 3 weken niet hebben gehad. Dus ik zit mijn blog maar in de camper bij te werken.

Vandaag is niet zo succesvol verlopen, hij begon best aardig, het weer was goed en het was rustig op de weg. Echter mijn grootste ergernissen deze vakantie zijn de overbodige grensovergangen. Tussen Kroatië en Slovenië hebben we weer ruim een uur stil gestaan dus we waren al bijna 3 uur onderweg en toen hadden we pas 50 km of zoiets afgelegd. Maar goed we hadden op onze GPS Villach ingetypt als eerste richtpunt, net over de grens tussen Slovenië en Oostenrijk en daar zouden we om ongeveer half 2 zijn en dan wel verder zien.

Vandaag is er echter nog een grote frustratie bijgekomen, namelijk toltunnels. Op de grens tussen Slovenië en Oostenrijk, waar overigens geen vertraging door grenscontrole was, maar wel een tolstation. De snelweg in Slovenië moest van 3 banen terug naar 1 baan omdat er maar één baan beschikbaar was voor de “Karawanke Tunnel”. Ik kan mij niet herinneren of er één tunnelbuis was afgesloten maar ik kan me ook niet herinneren vroeger anderhalf uur voor de Karawanke tunnel te hebben gestaan en dat voor een kloterige €7,60. Resultaat is in ieder geval dik 6 uur rijden, maar 1x gestopt voor koffie, veel file en 240 km opgeschoten waarvan het meeste snelweg of tolwegen, was er een beetje klaar mee vandaag, gelijk weer stress.

In ieder geval naderden we Villach om ongeveer half 4 en ik wist nog uit een heel ver verleden (moet thuis even in foto albums kijken wanneer !!!) dat we ooit aan de Ossiacher See hebben gestaan op een terrassencamping dus daar staan we nu. Of het dezelfde camping is weet ik niet, want er liggen er meerdere op een rijtje.

Morgen ziet het er goed uit en is het plan om het meer rond te varen, lekker relaxed hoop ik. Misschien dat we dan weer wat mooie foto’s kunnen presenteren want vandaag zat dat er niet in.

Grüss Gott vom Ossiacher See

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Theo:
    9 september 2021
    Goed om te weten voor volgend jaar, pfff. Misschien beter via Italië. Ossiacher See klinkt ook bekend! Mooi daar. Geniet ervan!
  2. Niny:
    9 september 2021
    Potverdrie,,,komen die tunnels toch nog,wat n stress,morgen lekker terrasje doen en bijkomen.je bent n kanjer je flikt t weer,,knuffel
  3. Judith:
    10 september 2021
    Inderdaad beter over Italië volgende keer…
  4. Rico:
    10 september 2021
    Wat dacht je van het mooiste land van Europa. Frankrijk. Haha. Laat maar. Maar toch eens het proberen waard! En als je zuidelijk genoeg zit hoef je niet IN de camper je reisblog te maken.