Dag 11 - meer 2 - Lago di Levico

11 september 2020 - Caldonazzo, Italië

Vandaag zijn we niet van camping gewisseld mochten jullie denken dat we weer zijn verkast, maar hebben we een fietstocht gemaakt van ongeveer 45 km en het meer dat we hebben aangedaan heb ik ook maar even in de titel genoemd. Gisteren melde ik nog dat we rond het meer van Caldonazzo en het meer van Levico gingen fietsen. Nou dat liep even anders, we hadden een mooie fietsroute te pakken maar na een kilometer of 20 vonden we het vreemd dat we nog steeds het meer van Levico niet hadden gezien, dus toch maar even Googlemaps erbij gepakt, bleek dat we goed onderweg waren naar de Brennerpas en dat er zo te zien geen rondje meer kon worden gemaakt van een acceptabele afstand, dus maar op onze schreden teruggekeerd. Hebben het meer van Levico nog wel bereikt (zie foto) en hebben uiteindelijk een deel van het gisteren geplande rondje nog af kunnen maken.

IMG_2076

Wel kwamen we op een Strada Statale terecht, dit zijn doorgaande 2-baans rijkswegen waar je 90 km/u mag rijden. Het is echt doodeng als de vrachtwagens je met 80 a 90 km/u voorbij scheuren terwijl jij op een vluchtstrookje van 1 meter breed op dezelfde weg fietst. Zeker als je bedenkt dat we nog een 2-tal tunnels door moesten van een paar honderd meter elk, zonder tunnelverlichting waarbij zelfs dit vluchtstrookje ontbrak. Je moet dan vertrouwen op je achterlichtje en de oplettendheid van de achteropkomende chauffeurs. We scheten echt in ons broek allebei. Ik prijs de ANWB paddenstoelen met duidelijke richtingspijlen en de fietsknooppunten in Nederland. Ik denk dat Rico en Wilma vorig jaar op hun fietstocht van Bodegraven naar Perpignan dergelijks mee hebben gemaakt en dit kunnen beamen, wij weten nu ook wat het is en dan was het maar een kort ritje vandaag.

We waren dan ook maar wat blij toen we weer langs het meer van Caldonazzo reden en onze camping op een afstand zaken liggen (op bijgaande foto zie je de camping liggen in de verte).

IMG_2078

Daarna hebben we het rustig aangedaan vanmiddag, lekker voor de camper gehangen in het zonnetje over het meer zitten staren en nog even wat boodschapjes gedaan voor de komende dagen.

Ik merk aan de leuke reacties dat er trouwe lezers zijn van mijn reisverhalen, dat wordt zeer gewaardeerd want dan doe ik het niet voor niets, ik lees ze meestal meteen al reageer ik niet altijd waarvoor alvast mijn excuses.  Vaak heb ik mijn laptop dan al uit en reageren via mijn telefoon vind ik te veel gedoe.

Voor de goede orde, in mijn verslagen verwerk ik natuurlijk ook foto's die Joyce maakt (zoals onderstaande) en opmerkingen die ze terloops maakt of ervaringen die we delen, die sla ik op in mijn eigen geheugen en verwerk ik 's-avonds in mijn blog. Joyce ziet mij natuurlijk elke avond achter mijn laptop zitten maar leest het reisverslag ook altijd pas op haar telefoon nadat ik het heb gepubliceerd, net als jullie.

20200910_221129

Morgen verkassen we weer naar meer 3, welke dat is geworden lees je morgenavond ........... (Cliffhanger)

1. Rico:
    12 september 2020
    Gardameet?
  2. Theo:
    12 september 2020
    Wat een verhaal weer! Tsjonge, die fietstochten van jullie zijn wel een avontuur zeg! We waren gisteren bij onze buurtjes die daar vorige maand zijn geweest en ik las jouw verhaal voor. hij had precies hetzelfde meegemaakt op de racefiets. Ja, wat fietspaden en bewegwijzering betreft is het in Nederland toch wel erg goed geregeld.
    Ik lees niets meer over mondkapjes en afstand houden. Hoe gaat het daar nu? Merk je daar nu wat van of zijn jullie er al aan gewend? Volgens mij gaan de Italianen er heel serieus mee om na wat ze hebben meegemaakt. Beter dan hier in Nederland..
    Benieuwd wat het volgende meer wordt... ik zet in op het Comomeer 😄