Dag 10 - meer 1 - Lago di Caldonazzo

10 september 2020 - Caldonazzo, Italië

Zoals ik gisteren al beloofde hebben we vandaag niet zo ver gereden, slechts 130 km dit keer maar daar hebben we evengoed nog bijna 3 uur over gedaan. We zijn recht naar boven gereden en tijdens deze rit werd het naarmate we noordelijker kwamen steeds groener en bergachtiger en we wisten meteen dat we het juiste besluit hadden genomen want onze harten maakte een sprongetje van blijdschap. Net onder het Gardameer zijn we iets naar het oosten afgebogen richting Trento om vervolgens bijna parallel aan het Gardameer naar het Lago di Caldonazzo te rijden. Schijnt het warmste en schoonste meer van Italië te zijn samen met het naastliggende meer Lago di Levico, niet dat ik nou ineens van plan ben te gaan zwemmen maar het is maar dat jullie het weten.

IMG_2070

Staan nu op een wat kleinere camping van minder dan 100 plaatsen en de camping was bijna vol, nog 3 of 4 plaatsen over maar we hebben een prachtig plekje kunnen bemachtigen slechts 15 meter van het meer met alleen maar een klein tentje ertussen. Is niet goedkoop hier als je dat vergelijkt met Nederland of Frankrijk waar je in het "laagseizoen" (hoezo volle campings) zo'n €18 betaalt voor een nacht terwijl dat hier €30 kost (in het hoogseizoen bijna het dubbele). Maar dit weten we al jaren, campings in Italië zijn duur en de plekken zijn klein. Ik moet wel zeggen dat de camping zijn geld (tenminste die €30) waard is want alles ziet er picobello uit, staan wel veel Duitsers maar die zijn altijd kritisch dus dat is een goed teken (of zijn het gewoon zeurpieten). Voor de mee schrijvers, de camping heet Fleiola en ligt in in het plaatsje Calceranica al Lago.

IMG_2073

Bij aankomst op de camping (rond een uur of 2)  begon het voor het eerst sinds Luxemburg te regenen, gelukkig hadden we op buienradar gezien dat dit eraan zat te komen en maar een uurtje duurde, dus we waren voorbereid. De voorspelling klopte ongeveer wel en laten we maar zeggen dat het tegen het stof was dat we de afgelopen week hadden gevangen (camper zag er niet uit). Temperatuur bleef echter 25 graden dus dat maakte veel goed. We hebben dus vanavond nog even de fietsen gepakt om naar het dorp verderop te fietsen en weer eens lekker uit eten te gaan, wat dat betreft ben ik het met Judith eens (al is die bevooroordeeld) is Italië niet te overtreffen. Natuurlijk met een koffie en een Limoncello toe (en nog een van het huis, dat wisten we bij de eerste nog niet).

20200910_192108

Ook hier blijven we een extra dag staan om morgen weer de fiets pakken en te proberen de twee meren in de rondte te rijden, er schijnt een route te lopen, weet nog niet of dit over fietspaden gaat want op onze rit naar het dorp eerder vanavond heb ik nog geen fietspad kunnen ontdekken, we zien wel.

1. Hanneke:
    10 september 2020
    Ziet er goed uit. Nog nooit van dat meer gehoord. Ik leer iederen dag.
  2. Hans:
    10 september 2020
    Ik eerlijk gezegd ook niet maar Gardameer hadden we al een keer gezien en vonden deze tijdens het zoeken naar een ander meer.
  3. Nick:
    Leuk stukje weer. Mooie foto's
  4. Theo:
    10 september 2020
    Leuk dat jullie hier terecht zijn gekomen. Goede herinneringen aan en vaak geweest. Zitten jullie naast Camping Penisola Verde?
  5. Niny:
    10 september 2020
    Joyce,we gaan natuurlijk niet poetsen,,,toch!!
  6. Hans:
    10 september 2020
    Nee joh, stof spoelt er vanzelf af zegt Joyce
  7. Niny:
    10 september 2020
    Hihi,da's goed,neem maar n lekkere koffie en geniet lekker