DAG 6 – Valvignères en Ardeche

25 september 2022 - Valvignères, Frankrijk

Vandaag niet veel te melden, vanmorgen eerst een vers stokbrood gehaald bij de plaatselijke bakker en een restaurant gevonden waar we hopelijk vanavond wat kunnen gaan eten.

Vandaag 35 km gefietst door de Ardèche met haar uitgebreide wijngaarden. Ik weet niet precies wanneer normaal de druiven worden geoogst maar ik heb begrepen dat door de warme zomer de oogst dit jaar veel vroeger was dan anders. In ieder geval zaten er geen druiven meer aan de wijnranken. Het was een behoorlijk heuvelachtig parcours waar de elektrische ondersteuning erg goed van pas kwam.

20220925_141019

We zijn eerst naar het plaatjes Alba-La-Romaine gefietst, een leuk historisch plaatsje, waar het toevallig markt was (zie foto’s).

20220925_115615 20220925_115748

Vervolgens naar Viviers gefietst met eveneens een oud historisch centrum waar we een terrasje hebben opgezocht om iets te drinken (meer foto’s).

20220925_115957 20220925_130543

Tenslotte weer terug gefietst naar de camping om nog even van de zon te genieten.

's-Avonds in het lokale restaurant wat gegeten. Kregen wat anders dan we ons hadden voorgesteld, we hadden allebei "Tartare de Boeuf avec Suuce Roquefort". Vanwege de roquefort saus hadden we een gebakken tartaartje of iets dergelijks verwacht. Kregen we een rauw tartaartje met een rauw ei. Normaal wel lekker een klein rauw tartaartje als voorafje maar een van ruim 2 ons was iets te veel van het goede en wat we dan met de roquefort saus moesten is ons niet helemaal duidelijk geworden. Uiteraard hebben we het opgegeten maar volgende keer bestellen we iets anders.

Morgen eerst maar een benzinestation opzoeken ook al zijn we van plan maar een kilometer of 30 verder te rijden naar Vallon-Pont-d’Arc (wie ken het niet). Aanvankelijk wilde verder naar het zuiden trekken maar in de Ardèche is gewoon minder regen voorspeld.

1. Niny:
    25 september 2022
    Eten is nog wel n dingetje in t Franse land.komt vast morgen goed...nu nog n volle tank,...geniet ervan
  2. Theo:
    25 september 2022
    Alva en Vivier, wat een mooie stadjes en dan nog markt ook! Wat leuk om dit per fiets te doen. Veel plezier morgen met mooi weer😉
  3. Hanneke:
    26 september 2022
    Nou maar hopen dat de weer voorspellingen kloppen, en dat het mooi weer blijft, wij volgen hier in spanje ook de voorspellingen. Ze zeggen regen hier, maar klopt niks van. Heerlijk weer.
  4. Rico:
    26 september 2022
    Haha. Toen ik je verslag las over het eten kreeg ik een deja-vu. Wilma en ik hebben ook ooit een zelfde bestelling geplaatst. Inderdaad "iets" te veel rauwe tartaar. Maar jullie zijn goed bezig met het verkennen van het beloofde land. In de buurt van Vallon ligt het dorp Barjac. Hier hebben wij een aantal malen een appartementje kunnen huren in het huis van een Nederlandse mevrouw. Barjac bruist in de zomer, maar ik verwacht dat er nu weinig loos is. Het is wel een leuk plaatsje met allemaal kleine straatje en (kunst)winkeltjes. Ik hoop dat je op tijd het benzinestation bereikt.
  5. Hans:
    26 september 2022
    Barjac is te doen, 14 km op de fiets, gaan we misschien proberen. Morgen eerst maar rond vallon pont d'arc kijken.
    Doet me deugd dat zelfs een ervaren frankrijk ganger soms nog met eten wordt verrast