DAG 14 – Domme

3 oktober 2022 - Domme, Frankrijk

Gisteravond las ik in een campergroep op facebook dat in Frankrijk diesel moeilijker te verkrijgen was. Ik dacht nog wat een paniekzaaiers maar toen vanmorgen na de eerste 200 km op de tolweg al 4 tankstations waren gesloten begon ik me toch een klein beetje ongerust te maken. Ik kon op dat moment nog 250 km vooruit dus ik was niet meteen in paniek. Gelukkig was er toen een tankstation wel open dus k heb ‘m meteen maar volgegooid. Ik weet niet wat er aan de hand is maar er lijkt schaarste te heersen. Tanken lijkt dus een dingetje te worden deze vakantie.

Trouwens na 5 km van ons vertrekpunt meteen een kwartier stil gestaan naar bleek omdat er een camper op zijn kant in de berm lag onder aan een talud. Zo wil je je vakantie niet eindigen dus maar rustig aan vandaag.

We hebben vandaag zo’n 450 km gereden, grotendeels over de tolweg, via Perpignan, Narbonne en Toulouse naar het noorden. Rond 3 uur vonden we vlak bij het plaatsje “Domme” een mooie camping direct aan de rivier de Dordogne die tot half oktober open is. Er waren maar een paar plaatsen bezet dus vrije keus voor ons en natuurlijk zochten we een plek direct aan de rivier. Weet nog niet of dat slim is want het stikt van de muggen en steekvliegen maar dat ervaren we vannacht wel.

Voor de geïnteresseerden google maar eens naar het plaatsje Domme, we zijn er vanmiddag even heen gefietst en dat was geen makkie, steil bergop in de hoogste ondersteuning en bijna de laagste versnelling ging het net.

Hier alvast een klein voorproefje, morgen gaan we weer terug  om wat meer foto’s te maken, ook van de camping.

20221003_164752 20221003_165130

Wat overigens erg tegenvalt is de wifi op de campings in Frankrijk, die is echt ruk. Telkens als ik mijn blog wil maken moet ik dat doen via mijn telefoon als hotspot. Hetzelde geldt trouwen voor TV kijken, ook dat moet via mijn telefoon. De Megabites vliegen je om de oren en ook al heb ik een onbeperkt abonnement dat geldt niet voor het buitenland. In een paar dagen was ik door mijn 30 Gb heen Gelukkig kreeg ik op 1 oktober weer 30 Gb dus kan weer een paar dagen vooruit.

1. Judith:
    3 oktober 2022
    Een van de mooiste plaatsen van Frankrijk, ben benieuwd naar de foto’s morgen:-)
  2. Theo:
    3 oktober 2022
    Ja, diesel wordt schaars(er) dankzij Poetin 😏, en in Frankrijk wordt nog heel veel gedieseld, dus ga je dat sneller merken. Maar dat complete stations gesloten zijn, is wel zorgelijk. Maar Domme is prachtig. We kennen het van meerdere vakanties in Perigueux. Prachtig plaatsje. Probeer ook Brantôme te bezoeken
  3. Hans:
    3 oktober 2022
    Brantome houden we in gedachten, is te ver om te fietsen, maar we willen nog 1x verplaatsen voor de sprong naar huis.
  4. Rico:
    4 oktober 2022
    Inderdaad even op het internet gekeken naar de bijzonderheden van Domme. Dan blijkt dat de inwoners van Domme niet "dom" zijn, want volgens de info rijdt er een treintje door het dorp. Jij schreef dat het behoorlijk stijl is in Domme. De oplossing is neem de trein! :) Trouwens ben ik heel benieuwd naar de diesel schaarste. Zoals je weet heb ik een dieselauto en ben toch echt van plan naar Frankrijk af te reizen, maar als er geen diesel is...........Ik word daar niet vrolijk van!