NEGEER HET WEER

20 juni 2024 - Saint-Cyr, Frankrijk

Weer of geen weer, vandaag besloten we het te negeren en haalden we de fietsen tevoorschijn om rond een uur of 12 een rondje in de buurt te gaan fietsen. Dat bleek een goede keus want alhoewel we onderweg een paar druppels hebben gehad was het uitstekend fietsweer.

Het eerste doel was Chateau de Dessay waar we gisteren op de heenweg met de camper langs waren gereden. Dessay was op zich een leuk stadje maar er viel niet veel te beleven. Wel was het chateau de moeite waard alhoewel het een hotel en gezondheidscentrum was geworden.

20240620_122326 20240620_122346

Het volgende doel was het Chateau du Fou een kilometer of 10 verderop. Dit bleek in een slechtere staat dan het eerdere kasteel en het was ook gesloten.

IMG_3007

Toen maar terug naar de camping om de plannen van het vervolg van de vakantie overwegen. Vanmorgen hadden we wel de luifel voor het eerst uitgedraaid en ook dat bleek een goede keus want na aankomst op de camping heeft het de hele middag geregend. De temperatuur was nog goed dus we konden in onze korte broek buiten, onder de luifel, zitten.

We hebben besloten om de vakantie voort te zetten met een rondje Bretagne, wij zijn hier nog nooit geweest en het schijnt best mooi te zijn en er schijnen leuke stadjes te zijn, we zijn benieuwd. Als er nog tijd overblijft kunnen we misschien een stukje Normandië meepakken.

1. Niny:
    20 juni 2024
    Jullie zijn wel stoer bezig hoor,go for it.
  2. Ken:
    20 juni 2024
    Ziet er goed uit! Veel plezier!
  3. Theo:
    20 juni 2024
    Het is elke blog weer verrassend waar jullie naar toe gaan of zijn aangeland! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen in Bretagne!
  4. Rico:
    21 juni 2024
    Wat een mooi devies "Negeer het weer", want hierdoor konden wij genieten van een paar mooie foto's. En dat zonnetje komt er echt wel!
  5. Judith:
    21 juni 2024
    Inderdaad het enige dat je kunt doen… Vandaag hopelijk het zonnetje erbij.
  6. Monique:
    21 juni 2024
    Oh oh Wat een belevenissen…. Gelukkig komt er een stabieler weertype dus hou die korte broek maar aan 😃 veel plezier in Bretagne🍀
  7. Gaby:
    Mooie foto's! Ziet er goed uit! Veel plezier in Bretagne en Normandië
  8. Lenie:
    21 juni 2024
    optimistisch zoals altijd ;-) fijne voortzetting van de vakantie en laat ons blijven genieten van je verhalen.

Jouw reactie