HONFLEUR EN VERDER

27 juni 2024 - Oye-Plage, Frankrijk

Gisteren hebben jullie mijn vlog (of is het blog) moeten missen, de reden is geen wifi en een heel slecht telefoon netwerk en vandaag is het niet beter dus ik hoop dat ik deze verzonden krijg.

Het besluit dat ik jullie nog schuldig was zoals al uit de titel blijkt om eerst naar Honfleur te gaan een leuk stadje vlakbij Le Havre waar we met de jongens tijdens een cruise al eens waren geweest.

De dag van woensdag begon slecht, nadat we uit Aure sur Mer waren vertrokken moesten we door een wegafsluiting 22 km omrijden. Nou zal je zeggen wat is nou 22 km, maar als je die dag maar 90 km hoeft te rijden is het meer dan 20% om. We hadden dit keer een grote camping uitgezocht 3 km buiten het centrum van Honfleur. We waren er net op tijd want een paar uur later nadat we terug kwamen van onze fietstocht naar en terrasbezoek in Honfleur bleek de camping vol te zijn. Weer eens wat anders dan een lege camping. Overigens vond ik de camping niet bijzonder. Overigens was het de mooiste dag van de vakantie met 29 graden en veel zon. We konden tot laat buiten zitten.

20240626_143925

20240626_154613

20240626_154301

20240626_154205

20240626_142536

20240626_155622

Het tweede besluit dat we gisteren hadden genomen was om na Honfleur de verleiding te weerstaan om de krap 600 km naar Boskoop niet in één keer af te leggen (voor mij erg moeilijk). We hebben de afstand ongeveer in tweeën gehakt en kwamen net boven Calais uit en hoe toevallig in het plaatsje Oye-Plage. Hier vonden we een kleine camping dat door een echtpaar wordt beheerd maar omdat die afwezig waren op de receptie hebben we zelf maar een plek uitgezocht. Helaas, bleek achteraf, was die besproken dus we werden verzocht om de camper naar een andere plek te verkassen. Verder is er over vandaag niet veel te melden, we hebben voornamelijk tolweg gereden en toen we om een uur of 3 op de goede plek stonden zijn we lekker in de zon gaan zitten alhoewel de temperatuur was gezakt naar 21 graden en er een koude wind stond. Heb ook geen foto’s meer gemaakt.

Morgen knallen we weer de tolweg op en verwachten om een uur of 3 in Boskoop aan te komen. We hebben dan een kleine 3000 km gereden in 14 dagen en bijna elke dag een andere camping gehad. Dit alles om de regen zoveel mogelijk te vermijden hetgeen redelijk is gelukt.

Bedankt voor het volgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Niny:
    27 juni 2024
    Wat n bijzond e e vakantie,ach je ben even weg,ik heb voor morgen in boskoop de zon besteld,rij voorzichtig,tot gauw,knuffel
  2. Theo:
    27 juni 2024
    Mooi slot in een mooie omgeving. Het was een, wat je noemt, verrassende reis, kris-kras door Frankrijk. En laat daar een camper nou net voor bedoeld zijn! Dank voor je blog. Bij ons zit het er ook bijna op🫤😵‍💫
  3. Lenie:
    28 juni 2024
    Blog/vlog, wat maakt het uit. Ik heb ervan genoten.
    Als het goed is, bijna thuis.
  4. Ken:
    28 juni 2024
    Leuke verhalen weer en leuk om bij te houden waar jullie zijn. Het is een blog inderdaad, vlog is een “video log!

Gezellig dat jullie weer terug zijn, tot morgen :)
  5. Monique:
    28 juni 2024
    Wat is de thuisbasis toch altijd fijn na zo’n reis 🤩 weer lekker onderuit op de bank en je eigen douche/ wc is ook altijd een verademing. Nu nagenieten van de avonturen. Fijn weekend! Ik kijk uit naar het volgende reisverslag🙋🏼‍♀️
  6. Hans:
    29 juni 2024