MONCONTOUR

22 juni 2024 - Moncontour, Frankrijk

Toen we om een uur of 9 opstonden was het grijs en maar een graad of 14, dat is niet zo vreemd want het heeft de hele nacht flink geregend. Kortom een prima dag voor een verplaatsing over de D-wegen van Bretagne naar ons volgende doel, Moncontour. Volgens de berichten een leuk ommuurd vestingstadje in het noorden van Bretagne. We hebben nog overwogen naar de punt van Bretagne te rijden maar dat was bij elkaar toch nog zo'n 250 km om, misschien een andere keer.

Wat zo opvalt aan Bretagne, naast het mooie glooiende landschap, zijn de keurig nette huizen, veelal vrijstaand, met goed verzorgde tuinen er omheen, eigenlijk een beetje on-Frans.

Het was een relaxte rit maar helaas bleef het grijs tot we aankwamen op de uitgezochte camping 1,5 km van Moncontour. Het is een prima verzorgde camping maar er staat bijna niemand op, het is gewoon niet zo druk op de campings, misschien zijn we te vroeg in het jaar of is het weer gewoon niet goed genoeg.

We kwamen om een uur of 1 op de camping aan en de behulpzame beheerder wees ons een plek, er was immers keus genoeg.

Om een uur of 3 begon de zon voorzichtig door te breken en we besloten de fietsen tevoorschijn te halen en naar Moncontour te fietsen. Het was inderdaad een leuk stadje maar van de ommuurde vesting waren slechts stukjes te zien en ook de restanten van een oud chateau hebben we niet kunnen vinden. Die zoud op een heuvel staan maar we hebben in het stadje behoorlijk geklommen en gedaald (op de fiets dan) en goed gebruik gemaakt van onze e-bikes, zonder hadden we het niet gered. Ook dit stadje hadden we eigenlijk in een uurtje wel gezien en we besloten nog even van de zon te genieten dus on half 5 zaten we weer v oor de camper.

20240622_15325320240622_15324920240622_152823

Eerder die dag heeft Joyce bij een giga supermarkt een paar inkopen gedaan dus ze heeft zelf een heerlijke maaltijd bereid.

Morgen reizen we veer verder en het doel is Saint-Malo en Dinard welke dicht bij elkaar liggen zo’’n 90 km naar het noordoosten en misschien blijven we daar wel 2 nachten, we gaan het zien.

1. Niny:
    22 juni 2024
    Altijd weer mooie foto s,ik geniet van jullie reis....ps de zon ,en de warmte echt t komt eraan.dikke knuffel
  2. Rico:
    23 juni 2024
    Wat is Frankrijk toch mooi. Jaren heb ik jullie daarvan te overtuigen en het is genot om dan nu jullie verhalen te lezen en de mooie foto's te zien. En dan heb ik ook nog een tip voor jullie. Vergeet vooral niet Mont St. Michiel te bezoeken. Ondanks het feit dat het best een drukke toeristische attractie is geworden zeer de moeite waard. Blijven genieten.
  3. Hans:
    23 juni 2024
    Ik heb ontzettend last van m'n been en kan al weken geen 50 meter lopen, kan alleen fietsen dus vrees mont saont Michel gaat het niet worden.
  4. Theo:
    23 juni 2024
    Mooie plaatjes. Voor mij ook onbekend terrein, dus ik geniet met jullie mee. Wat naar dat je niet lang kan lopen. Sterkte, gelukkig gaat het fietsen wel goed.
  5. Lenie:
    23 juni 2024
    Ik denk niet dat het om de tijd van het jaar gaat, maar eerder het weer. Joyce en kokkerellen is dubbel genieten ;-) fijne dagen verder en ook ik geniet van de mooie foto's maar nog meer van het verhaal.

Jouw reactie