Eerste ervaringen met de camper

22 augustus 2020 - Boskoop, Nederland

In november 2019 zijn we de trotse eigenaar geworden van een gebruikte camper van het merk Giottiline.

We zijn ervaren kampeerders, eerst met tent en later met caravan en we hebben lang getwijfeld of we voor een caravan zouden gaan of voor een camper. Argument voor een caravan was dat je altijd een auto

tot je beschikking hebt en voor een camper dat het relaxter is onderweg en je op locatie sneller "staat" en makkelijker verkast. Uiteindelijk hebben we besloten toch voor de camper te gaan en er een paar elektrische fietsen  bij aan te schaffen zodat je toch nog mobiel bent.

IMG-20200612-WA0000

Omdat we in het voorjaar 2020 zouden zijn gestopt met werken was het doel om in maart/april onze eerste reis met de camper te gaan maken.

Helaas gooide de Corona crisis roet in het eten en hebben we toch nog iets langer doorgewerkt. Hierdoor is de camper pas in juni uit de stalling gehaald met als doel een aantal lange weekenden in Nederland rond te gaan toeren om de camper eens grondig uit te proberen. Na een aantal zaken aan onze wensen te hebben aangepast hebben we een 5-tal (lange) weekenden de toerist in eigen land uit gehangen. We moeten zeggen dat dit heel erg is goed bevallen, natuurlijk zat het weer ook wel mee in het voorjaar dus dat scheelt. Nadeel van de Corona crisis was wel dat veel mensen in Nederland bleven voor hun zomervakantie en het in juli en augustus wel erg druk was op campings en camper plaatsen.

Wat zijn we aangenaam verrast door de schoonheid en opgeruimdheid van het Nederlandse landschap en hebben dan ook besloten om zeker vaker in eigen land door te gaan brengen met de camper want er zijn nog veel plaatsen die we nog nooit hebben gezien. Tijdens onze weekenden in Nederland hebben we plaatsen bezocht als Volendam, Giethoorn, Lunteren, Ootmarsum, Oirschot en Heeg.

20200620_12260020200626_13104020200712_145012_HDR(1)20200718_095524

1. Rico:
    23 augustus 2020
    Leuk de inleiding. Voor ons een flashback naar onze fietstocht in Frankrijk. Ik hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het delen van jullie belevenissen als dat wij gedaan hebben. Wij zullen jullie op de voet volgen en uiteraard voorzien van eventuele repliek.
  2. Theo:
    24 augustus 2020
    Leuke intro! Het enthousiasme spat er vanaf. Nu maar hopen dat er geen gekke dingen gebeuren en jullie eindelijk volop kunnen genieten van je ouwe dag 😉
  3. Judith:
    30 augustus 2020
    Zo leuk! Goede intro, mooie foto's. Ben benieuwd naar alle komende reisverhalen via de blog, maar blijf jullie ook nog gewoon bellen hoor :-)
  4. Monique:
    31 augustus 2020