Za 28/8 – Split of toch niet

2 september 2021 - Starigrad, Kroatië

Zoals gezegd vandaag zouden we naar Split gaan, we hadden ’s-avonds al uitgezocht hoe we er moesten komen, eerst de bus die ook hier voor de camping stopt vervolgens een bootreis van een uur vanuit Trogir (andere boot en ligplaats) naar Split. Helaas de weersvoorspelling was slecht, temperatuur was wel goed maar er was de hele dag regen voorspeld. We hadden bus en boot schema’s in ons hoofd dus maar een dag opschuiven, kon ik mooi aan mijn blog werken.

Tot we ’s-morgens bedachten dat het zaterdag was en “morgen” dus zondag, de bussen rijden en boten varen dan veel minder frequent en sluiten eigenlijk niet meer op elkaar aan, heen en terug op dezelfde dag met ook nog wat tijd in Split viel niet te combineren.

Nog en dag op de huidige camping zagen we echt niet zitten dus we besloten de regenachtig voorspelde dag dan maar te gebruiken voor een verplaatsing van nog geen 100 km, dus GEEN SPLIT.

We reden richting het plaatsje Sibenik of Nationaal Park Krka, dit ligt 15 km uit elkaar dus qua afstand maakte het niet uit. We vonden een camping (Autocamp Krka in het plaatje Lozovac) met goede recensies in de buurt van Nationaal Park Krka. Behalve de uitstekende beoordelingen was een van de doorslaggevende argumenten dat vanuit de camping excursies werden georganiseerd met airconditioned busjes. Dat vonden we wel een mooie zondag besteding.

Bij aankomst op de camping was deze vrijwel leeg maar we waren er dan ook al vroeg in de middag dus we konden een plekje uitzoeken. In de regen ziet alles er triest uit dus we waren niet kieskeurig en besloten de camper niet al te ver van de toiletgroep van te zetten, scheelt lopen bij het water halen, het afwassen en het legen van het chemisch toilet. Dit behoort, behalve het rijden, zo’n beetje tot mijn enige dagelijkse plicht.

20210828_170005

Het was deze dag best fris en vochtig dus ik heb wat aan mijn Blog kunnen werken zoals je ziet aan bijgaande foto, tot op dat moment de enige dat ik een vest nodig had.

Er bleken die dag aardig wat mensen bij te komen zelfs een paar groepen Nederlander en Duitsers en voor we er erg in hadden stond de camping nagenoeg vol. We hebben dus snel de excursie geboekt en besloten vroeg te gaan eten want veel plek was er niet in het restaurant.

Camping, restaurant en excursies werden verzorgd door één familie, ouders met zoon en dochter en ze hadden het goed voor elkaar, alles prima verzorgd.

1. Niny:
    2 september 2021
    Je moet wel kunnen improviseren hoor,maar het gaat je prima af..heerlijk om jullie verhaal weer te lezen.
  2. Rico:
    3 september 2021
    Hans mooi om te lezen dat jullie niet meer weten welke dag van de week het is. Helemaal goed. Toch is het inderdaad soms handig om het toch wel te weten. Maar daar waren jullie precies op tijd achter.