DAG 10 – Rustig aan

29 september 2022 - Vallon-Pont-d'Arc, Frankrijk

Laat ik beginnen met een constatering die vooral Rico en Theo een plezier zal doen. We beginnen ons al aan te passen aan het Franse leven en moeten zeggen dat in vergelijking met 25 jaar geleden de Fransen een stuk toegankelijker zijn geworden. Ze zijn zelfs behulpzaam en proberen ook Engels met je te praten, dat was vroeger echt anders. Het is gewoon een mooi land maar dat vonden we vroeger ook al alleen die Fransen destijds. Conclusie dat we Frankrijk nu echt aan ons lijstje met bestemmingen hebben toegevoegd.

Vanmorgen naar een erg leuke markt in Vallon-Pont-d’Arc geweest. Joyce zag kippen aan het spit draaien dus het eten voor vanavond was daarmee beslist. Toen de man ook nog een enorme pan mie met groenten aan het bereiden was (het was namelijk een Chinees), was de maaltijd compleet.

20220929_112353 20220929_102412

Om een uur of 1 waren we terug bij de camper en hebben niets bijzonders meer gedaan. Even 2 a 3 uur heerlijk in de zon gezeten tot het ging betrekken want toen werd het frisjes, ondertussen regent het zelfs lichtjes.

20220929_143248

Fietsen staan weer in de camper en zijn opgeladen, helaas na elkaar want een van onze laders heeft het begeven.

Morgen dus verkassen naar Argeles-sur-Mer zoals gisteren aangekondigd, daar wordt het de komende dagen 24 °C en redelijk zonnig. Het wordt trouwen vanaf nu moeilijker een camping te vinden want 30 september sluiten een groot deel van de campings in Frankrijk.

1. Niny:
    29 september 2022
    Frankrijk is zo mooi,en waar je nu heen gaat is ook n prachtige omgeving,heb er vroeger op de camping aan zee gezeten
  2. Theo:
    30 september 2022
    Duurde even, maar jullie zijn eindelijk overtuigd👍😅. Op naar de Middellandse Zee, volgens mij kwamen jullie daar vroeger ook?
  3. Hans:
    30 september 2022
    Dat heb je goed onthouden, was camping le soleil in st ciprien, zijn er 3x geweest.
  4. Rico:
    4 oktober 2022
    Wat een mooie ontboezeming! Hebben Theo en ik toch maar (eindelijk) voor elkaar gekregen. En wat nu zo mooi is. Joyce en jij genieten van ons "beloofde" land, terwijl wij het moeten doen met ons koude kikkerlandje. Alhoewel het de afgelopen dagen toch weer lekker is geweest en ook de vooruitzichten zijn nog goed. Maar toch! Die leuke marktjes, de prachtige riviertjes en daar bovenop die aardige Fransen. :)