DAG 1 - KEUZESTRESS

20 september 2022 - Siersburg, Duitsland

Vanmorgen reden we om even voor 10 uur van huis. We besloten om over Luxemburg te rijden via Maastricht en dus niet via Arnhem, Nijmegen of Venlo door Duitsland. Volgens Judith is de route via Frankrijk veel prettiger rijden.

Tijdens een koffiestop in België keken we nog even naar de weersvoorspelling en begonnen we te twijfelen, het is nog een paar dagen mooi weer in Italië maar in het weekend lijkt het weer om te slaan en gaat het een aantal dagen flink regenen. Toch maar Zuid Frankrijk dan of is onze liefde voor Italië toch groter.

We besloten bij Luxemburg af te buigen naar Duitsland en niet via Metz en Nancy te rijden. Zo staan we op dit moment zo’n 40 km voor van Saarbrücken waar we om ongeveer kwart voor 4 zijn gestopt op Camplingplatz Siersburg zo’n 485 km van huis. Een mooie rustige camping aan een riviertje. Jammer dat het koud is en bewolkt, we hebben heel even in de zon gezeten maar vanacht wordt het 6 graden.

Vanavond opnieuw de weersvoorspellingen bekeken en ook in Zuid Frankrijk lijkt het weer om te slaan. Morgen zullen we in ieder geval Frankrijk weer inrijden om via Strasbourg naar het zuiden te rijden gewoon omdat dit nu de kortste route is. We zullen door de Vogezen langs de Frans/Duitse grens afzakken en bij Mulhouse zullen we dan toch de definitieve keus moeten maken, richting Bazel om via Zwitserland naar Italië te gaan of alsnog via Dijon naar Zuid Frankrijk af te buigen.

Morgen zullen jullie lezen wat het is geworden, wat een keuzestress op de eerste dag.

1. Niny:
    20 september 2022
    Ohhhh,wat nu,,,dilemma.......waar is het nu nog lekker weer..spannend wat jullie gaan doen.wacht weer met spanning af
  2. Rico:
    21 september 2022
    Spannend. Mochten jullie toch voor de Franse kant kiezen dan is de route via Besancon een optie. Iets verder ligt dan de plaats Dole zeker een bezoek waard. en bij Dole kan via de A39 (weer eens wat anders als de route du soleil je weg naar het zuiden vervolgen. Succes met de keuzes!
  3. Hans:
    21 september 2022
    Zojuist besloten naar zuid frankrijk te gaan en idd via becancon
  4. Theo:
    21 september 2022
    Wat heerlijk toch om zo je reis te bepalen? Ik noem dat geen stress, dat heet vakantie😜. En wat Rico al zei: dat is een mooie route naar het zuiden. Tip: de Drôme, Provence. Is nu net wijnoogsttijd!