Dag 13 - Zahara de los Atunes -> El Rocio (275 km)

15 november 2021 - El Rocío, Spanje

Vandaag geen foto’s, wel een paar besluiten moeten nemen.

1.       Gaan we naar Cadiz dat een kilometer of 60 verderop ligt. We zijn een paar jaar geleden al in Cadiz geweest toen we met de jongens op een cruise waren. Vonden we toen een heel leuke stad. Probleem is dat er geen camping in de buurt is en de camperplaatsen spreken ons niet echt aan. Een camper heeft dan ook nadelen, het zou dus een hoop gedoe worden en we besluiten Cadiz maar over te slaan

2.       Rijden we door naar Portugal, is nog bijna 400 km, misschien wat te ver. Voor de heen of terug reis is het geen probleem maar voor een verplaatsing net te ver. Besluiten we ook niet te doen

Nu hadden we een tip gekregen van de NKC campergroep een week geleden bij Cordoba. Die kwamen die morgen uit El Rocio dat ligt in een natuurpark “Donana”, ze vonden de camping leuk en het plaatsje. Het ligt ongeveer op de route 30 km voor Huelva en 100 km voor de grens met Portugal.

Het enige probleem is dat er door het natuurpark ter grootte van ik schat de provincie Utrecht geen oost naar west wegen lopen, we zijn dus gedwongen om via Cadiz en Sevilla een stuk om te rijden. Nou had dat achteraf toch gemoeten om in de Algarve te komen dus dat valt dan weer mee. De rit ging voorspoedig, deels binnendoor en deels snelweg, we vertrokken om half 11 en kwamen om 2 uur aan in El Rocio. We besluiten hier 2 nachten te blijven, morgen dus even de fietsen weer tevoorschijn halen. Het weer is overigens onverminderd mooi, strak blauwe lucht nauwelijks wind en 21 graden vandaag

1. Hanneke:
    15 november 2021
    Leuk, leuk. En s'avonds koelt het dan af?
  2. Hans:
    15 november 2021
    Ja na een uur of 6 koelt het flink af en vedwijnt iedereen naar binnem
  3. Niny:
    16 november 2021
    Klinkt goed en Joyce heb je je breiwerk bij je,anders moet je weer kaarten s avonds,hihi
  4. Rico:
    18 november 2021
    Waar zo'n NKC club handig voor kan zijn. Misschien wat voor een volgende keer om "gezellig" met de groep mee te reizen. :)