Dag 12 – Heerlijke zondag

14 november 2021 - Zahara de los Atunes, Spanje

Eindelijk een dag zoals we die vooraf in gedachten hadden. Eerst een beetje uitslapen tot een uur of 9, opstaan met een lekker temperatuurtje, rustig koffie drinken en daarna ontbijten. Inmiddels staat de zon ook weer wat hoger en het beloofd vandaag een mooie dag te worden van 21 graden.

Fietsen gepakt en richting het stadje

Barbate, 15 kilometer verderop gefietst. Daar vonden we een soort Boulevard met een aantal terrassen dus maar cappuccino besteld en mensen zitten bekijken, een van onze favoriete bezigheden. Het was zondag dus er waren genoeg mensen op de boulevard maar alle winkels waren gesloten.

20211114_12360820211114_123630

Inmiddels was het een uur of 1 dus de tafels werden al weer gedekt voor een uitgebreide lunch. We hadden ook hier begrepen dat het voor 4 uur eten wordt of anders na 8 uur. We besloten terug te fietsen naar het dorpje Zahara de los Atunes, dat vlak bij onze camping ligt en daar maar te gaan eten. Eten en een bietje en dan 15 km fietsen leek ons geen goed plan.

We vonden een terras bijna aan het strand van Zahara en besloten daar te gaan genieten van de zon, het eten en natuurlijk van een biertje. Heerlijk gegeten (we deelden een gemengde salade met een Tortilla de Camarones, zoek maar op) en nog een 2e biertje genomen.

20211114_135215

De laatste 2 kilometer terug naar de camping gefietst en daar in een stoel in de zon een uurtje in slaap gevallen. We hadden nog niet zo’n honger dus een soepje en een cracker kaas was ruim voldoende vanavond.

1. Rico:
    14 november 2021
    Vergeet niet om een dagje Cadiz te bezoeken.
  2. Theo:
    14 november 2021
    Wat een paradijsje! En nog kunnen fietsen ook! Enjoy?
  3. Niny:
    14 november 2021
    Beetje fietsen,lekker zonnetje,beetje luieren,,,klink zo heerlijk lijkt wel vakantie,,top
  4. Judith:
    19 november 2021
    Inderdaad alles aanwezig voor een perfecte vakantiedag. Genieten!