Dag 14 - El Rocio

16 november 2021 - El Rocío, Spanje

Bij het kopiëren van de foto’s van vandaag bleek er toch nog een fotobij te zitten bij een restaurant onderweg waar we koffie dronken. Je kon er voor € 125 een ham uit de streek kopen.

Vanmorgen stonden we wat later op en deden het rustig aan, hierdoor konden we heerlijk in de ochtendzon ontbijten.

20211115_12170820211116_101425

We besloten El Rocio te bezoeken, wat een leuk plaatje is dat, wie er meer over wil lezen moet maar even googelen maar hierbij wat foto’s en een korte impressie.

El Rocio is een klein wit dorpje van 2000 inwoners en bestaat uitsluitend uit witte huisjes. Het bijzondere is dat de straten niet zijn geasfalteerd of bestraat maar uit zand bestaat. Het dorp kan zo in een western worden gebruikt en je verwacht elk moment Clint Eastwood op een paard het dorp in ziet rijden. Paarden zijn erg belangrijk voor het dorp zal onder blijken.

20211116_115100IMG_2771IMG_2772

IMG_2775IMG_277020211116_115625

Tijdens Pinksteren schijnt het dorpje te worden overstroomt met honderd duizenden Spanjaarden voor een bedevaart van weer een heilige dame.

Op 26 juni is er een paardenmarkt waar wilde paarden uit de Donana naar het dorpje te worden gedreven waar ze worden gezegend door een priester. Enkele worden gemerkt en worden gehouden terwijl de rest weer wordt los gelaten in de Donana voor het jaar erop.

20211116_122837IMG_2773

Morgen Portugal.

1. Hanneke:
    16 november 2021
    Wat leuk, dat je met tips van reizigers in zo'n leuk plaatsje terecht komt. Zei al tegen Rob misschien moeten we ook maar eens gaan rondtoeren in spanje.
  2. Theo:
    16 november 2021
    Prachtig plaatsje. Lijkt me heel apart om daar rond te lopen. Benieuwd naar Portugal!
  3. Rico:
    18 november 2021
    Ziet er heel leuk uit zeg. Dit plaatsje staat bij mij vanaf nu in mijn lijst met te bezoeken plaatsjes bijgeschreven. En hadden jullie geen aandrang om zo'n heerlijke ham aan te schaffen? Lekker egg's en bacon in de ochtend!