Dag 11 - Riviera del Sol -> Zahara de los Atunes (175 km)

13 november 2021 - Zahara de los Atunes, Spanje

Vandaag was het een betere dag dan gisteren, het begon al met het opstaan. Het was 19 graden en dat hadden we deze vakantie nog niet meegemaakt, zo vroeg al zo warm.

Eerst nog een paar boodschappen gedaan en om een uur of 10 op pad in de richting van Cadiz. We hebben snelwegen vermeden en deels langs de kust gereden. Daar kregen we echt een vakantiegevoel van zonnig en de zee in zicht. Ik heb zelfs de airco in de auto even aan gehad omdat het warm werd tijdens het rijden, het moet echt niet gekker worden.

Langs Gibraltar gereden zonder het echt aan te doen, het was niet heel helder maar toch hebben we zelfs de kust van Marokko kunnen zien. Er waren diverse campings en camperplaatsen onderweg maar of ze vol waren hebben weten we niet, is ook niet belangrijk meer.  We hadden al een doel in ons hoofd, zo’n 150 – 200 km rijden en dan wat opzoeken al hadden we natuurlijk al wat voorwerk gedaan. Uiteindelijk onverwacht vonden we zo’n 40 km voor Cadiz toch een andere leuke camping die ons wel beviel. Een schattige kleine camping die vrijwel leeg was. Waarom is me een raadsel, misschien omdat er niet heel veel in de buurt te beleven viel maar waarschijnlijker is het de prijs. € 28 is best fors voor het naseizoen. Alles was keurig onderhouden, de camping lag aan een duinpan met na 50 meter de zee en het strand.

We besloten dan ook minimaal 2 dagen te blijven want toen we ’in de middag met een biertje in de zon zaten zeiden we zelfs tegen elkaar “pff, wat is het heet hé”.  De camping ligt op een groot vlak stuk natuurpark tussen de bergen meer land inwaarts en de kustlijn dus voor morgen halen we de fietsen tevoorschijn. Voor een keertje niet lopen in een grote stad.

IMG_2760IMG_2761IMG_2764IMG_2765

Als je op de site van de reisblog kijkt kun je zien dat we al richting Portugal bewegen, ik denk dat het in de loop van komende week zo ver is.

1. Theo:
    13 november 2021
    Wat een heerlijke plek en een een strand voor jezelf 😎🍹⛱️
  2. Hanneke:
    13 november 2021
    Heerlijk een beetje zon op je lichaam, genieten!
  3. Rico:
    14 november 2021
    Mooi positief geluid vergeleken bij het vorige verslag. Een lekker doet een mens goed. Dat zonnetje is hier ver te zoeken. Dus dan ga je binnenshuis eens lekker zappen. Al zappend kwam ik op youtube bij CamperTV. Ik vrees dat je dit al kent. Zo niet is het grappig om dit eens op te zoeken. "Eric & Wilma" zo heten de hoofdrolspelers van deze vlog doen een soortgelijke reis. Ook via Portugal. En ik herken in die vlogs ook jullie problemen van de afgelopen dagen. Doe er je voordeel mee en blijf genieten.
  4. Judith:
    19 november 2021
    Zo, ziet er goed uit zeg!