Ma 30/8 – Sibenik

4 september 2021 - Malinska, Kroatië

Oorspronkelijk was het plan om vandaag te verplaatsen naar de omgeving Sibenik. Bij het zoeken van een geschikte camping bleek deze ongeveer 10 km van Sibenik af te liggen terwijl Autocamp Krka, waar we nu waren, ongeveer 13 km van Sibenik af lag. Navraag bij de receptie wees uit dat de bus naar Sibenik ook hier vlak voor de camping stopte en het bus station in Sibenik vlak bij de oude haven stopte.

Dit scheelde weer een dag verplaatsen, ook al was het maar 20 km, we stonden immers goed op Autocamp Krka. Dus om kwart voor 11 stonden we bij de bushalte en een klein half uur later werden we op een hoofdweg vlak bij het centrum afgezet.  Omdat we altijd eerst willen weten waar we wer op moeten stappen, dit aan de chauffeur gevraagd en die vertelde ons kortaf “down”. Na wat zoeken vonden we een soort busstation waar meerdere bussen stopte dus toen waren we gerustgesteld.

Ook Sibenik is een heel erg leuk stadje waar Kroatië er velen van lijkt te hebben. Een leuke haven met allerlei terrasjes waar dit keer zelfs een forse cruise boot had aangemeerd, kennelijk zijn cruises ook weer mogelijk.  Waar Kroatië er ook meer van lijkt te hebben is oude stadjes met trappen, dit keer niet zo erg als in  Dubrovnik tenzij je een oud fort wil bezoeken maar die uitdaging zijn we niet aangegaan.

Ook nu weer door leuke straatjes geslenterd, gebouwen gekeken, veel foto’s gemaakt  (waarvan ik een selectie heb bijgevoegd) en natuurlijk op terrasjes gezeten. De bus terug naar de camping zou weer om half 5 vertrekken maar voor ons is 5 uur de toerist uithangen meer dan genoeg voor een dag.

IMG_2568IMG_255620210830_121023IMG_2551-V120210830_130223IMG_2554IMG_255220210830_130223