Di 7/9 – Porec

9 september 2021 - Ossiach, Oostenrijk

Vandaag besloten we het rustig aan te doen, Joyce moest wat wassen want de onderbroeken waren bijna op en het beddengoed mocht wel gewassen worden.

IMG_2573IMG_2574

We zouden eind van de middag naar Porec gaan fietsen om daar even te wandelen en wat te eten. Nu ligt Porec zo’n 10 km van de camping en via de hoofdweg ben je er binnen een half uur. Op de hoofdweg voelen wij ons niet zo veilig omdat de auto’s en vrachtauto’s langs je heen sjezen, er hoeft er maar één zitten te slapen en je ligt op de motorkap. Ik had dus een weg binnendoor gevonden, we zijn helaas gruwelijk verdwaald en hebben onze fietsen danig op de proef moeten stellen, ik denk dat we wel 5 km op onverharde wegen (of wegen in wording) hebben gereden. Een ritje van een half uur bleek meer dan een uur te hebben geduurd, meteen het besluit genomen dat we voor de terugweg een groot gedeelte van de hoofdweg zouden nemen.

Het hoofddoel van de rit naar Porec was om in de “Stari Saloon” te gaan eten op een klein pleintje in Porec, waar ze naar mijn mening niet alleen de lekkerste maar ook de grootste pizza’s serveren, de XXXL pizza heeft een diameter van 120 cm en daar heb je met 8 man meer dan voldoende aan. Vroeger hebben we ze wel eens besteld als we met een groep waren maar dit keer hebben we allebei een normaal formaat pizza genomen maar ze zijn nog steeds even lekker.

20210907_17054120210907_16460120210907_164022

Om de trek wat op te wekken hebben we eerst nog wat door het haventje gelopen en door de bekende straatjes met Romeinse bestrating. Porec blijft een ontzettend leuke stad.

IMG_2580IMG_2581IMG_2576IMG_2577

Toen we ’s-Avonds op de camping veilig via de hoofdweg terug op de camping waren bleken we toch nog 30 km te hebben gefietst, best veel voor een pizza en niet zo rustig als de dag was bedoeld..

1. Rico:
    10 september 2021
    Hans je hebt inmiddels gemerkt dat het vinden van een goede en veilige fietsroute ook een vak is. Maar wat ik lees heb je dit vak al aardig onder die knie. Prachtig die fietsverhalen. Ik word er al enthousiast van.