Zo 5/9 - Lanterna Camp, Vabriga

9 september 2021 - Ossiach, Oostenrijk

Vertrokken vanuit Krk om het Kroatische schiereiland Istrië dwars over te steken. Dat had via de tolweg gekund maar natuurlijk wilde wij dat niet. Nou ik moet zeggen Istrië is bergachtiger dan ik dacht maar het kan ook zijn dat we een hoofdweg hebben gemist want af en toe was het best uitdagend smal en bochtig, gelukkig was er geen hond op de weg, in ieder geval niet op onze route.

Nu is Lanterna kamp met 3 km kust lijn en meer dan 1000 staanplaatsen  (nog afgezien van de huurtenten, stacaravans en bungalows ). Dus toen we net na de middag aankwamen op de camping begon eigenlijk een soortgelijk gezoek als op Krk. Het grote verschil was hier dat ik de camping goed kende dus ik wist ongeveer waar ik wilde staan. Ik besloot dus een plek uit te kiezen de camper er neer te zetten en daarna kijken wat er vrij was en terug naar de receptie te gaan.

Ook nu viel dit tegen, de plekken waar we het liefst wilden staan (dicht bij zee) waren allemaal bezet of besproken, uiteindelijk vonden we een mooie plek, helaas geen zicht op zee.

‘s-Middags een rondje gemaakt op de camping om te kijken wat er was veranderd en wat er hetzelfde was gebleven. Nog steeds een schitterende camping maar hij was behoorlijk gemoderniseerd en alles was veel strakker georganiseerd. Aan de andere kant was er ook een hoop hetzelfde gebleven, maar wat was het druk op het nieuw aangelegde strandje, vroeger was dit een stuk rustiger.

20210905_15243620210905_15242020210905_151455

Wat hetzelfde was gebleven was restaurant Kiwi dat 1 á 2 km buiten de camping lag en waar je in een tuin onder de wijnranken kon eten. ’s-Avonds de fietsen maar gepakt en er een hapje gaan eten, heerlijke Cordon Blues gegeten, bakje salade erbij, halve liter huiswijn en een fles water, voor nog geen € 25, geen geld eigenlijk.