Zo 29/8 - Nationaal Park Krka

2 september 2021 - Starigrad, Kroatië

We moesten vroeg opstaan want het busje zou om 08:15 vertrekken, het was nog  fris die nacht en ochtend dus iedereen had een vest of trui aan, die kon al heel snel uit bleek. We gingen met 2 busjes één met 6 personen bestuurd door pa (hierin zaten wij) en één met 10 personen bestuurd door de zoon.

Nationaal Park Krka staat op de Unesco lijst van beschermde gebieden dus dat beloofde wat. Ik zal de foto’s opnieuw laten spreken maar het was prachtig (zijn slechts een paar foto's). We begonnen met een wandelroute van 2 km over planken door bossen, langs watervallen, stroomversnellingen, enz. We hadden dit 5 jaar eerder bij de Plitvice meren ook al meegemaakt dus voor ons bekend. Aan het eind van deze tocht begrepen we waarom we zo vroeg op pad waren gegaan. De parkeerplaats die bij onze aankomst leeg was stond nu vol met grote touringcars, dus die waren we voor geweest.

20210829_085641IMG_2505IMG_2504

IMG_2502IMG_2516IMG_2505

Verder zijn we in de busjes kriskras door het landschap gereden, hebben canyons, uitzichten, een klooster/priesterschool en nog meer watervallen gezien.

IMG_2540IMG_2542IMG_2541

20210829_085210IMG_2532IMG_2523

Halverwege de dag nog een uitstekende lunch gepresenteerd gekregen dus de dag was geslaagd.

20210829_11595320210829_121242

IMG_2539IMG_2519

We kregen nog de keus grotten te bezoeken maar daarvoor moesten we 600 treden klimmen, ons busje bedankte unaniem hiervoor want behalve wij zat er nog een Nederlands echtpaar die eerder dit jaar Covid had gehad en nog niet helemaal waren hersteld en nog een Duits echtpaar waarvan de man heel toevallig ook een beenprothese had.

’s-Avonds nogmaals in het restaurant gegeten samen met het Nederlandse echtpaar Willem en Ina, ze kwamen oorspronkelijk uit Gouda maar woonde al een paar jaar vlak bij Renesse.

1. Niny:
    2 september 2021
    Zoooo, prachtig om te zien,wat n wandelaars zijn jullie,maar trappen is n ander verhaal.genieten zo
  2. Monique:
    2 september 2021
    Dat ziet erg fraai uit!!🤩 😎
  3. Hanneke:
    2 september 2021
    Leuk hoor! Kroatie schitterend!
  4. Hanneke:
    2 september 2021
    Ben helemaal bij, sorry voor het late lezen😀😀
  5. Theo:
    2 september 2021
    Prachtig zeg! Dat is echt vakantie vieren. Komt volgend jaar zeker op onze to do list!
  6. Judith:
    8 september 2021
    Echt hele mooie natuur daar zeg, top!