Het Plan

2 november 2021 - Bodegraven, Nederland

Het is al weer bijna 2 maanden geleden dat we uit Kroatië kwamen en ondertussen is in Nederland de herfst al op de helft. De kachel brand al een tijdje want het is al fris, winderig en nat geworden. Hoog tijd dus om de zon weer op te zoeken.

Eigenlijk waren we dit half oktober al van plan maar door een paar verplichtingen is het 2 weken later geworden. Inmiddels is het zover en woensdag 3 november vertrekken we richting zuid Spanje of Portugal in de verwachting dat het daar wat aangenamer is dan in Nederland.

Het plan is om België en daarna Frankrijk in het westen af te zakken dus via de A28 naar Rouen en Tours, via de A10  naar Bordeaux en tenslotte via de A63 naar Biarritz. Bij Biarritz steken we dan de uitlopers van de Pyreneeën door richting San Sebastian in Baskenland Spanje.

In Frankrijk is het ook al behoorlijk afgekoeld en de meeste campings zijn inmiddels gesloten dus we zijn waarschijnlijk op camperplaatsen aangewezen. Ik denk dat we hoofdzakelijk over de tolwegen zullen rijden om zo snel mogelijk in Spanje te komen.

We denken Spanje vanaf San Sebastian een beetje schuin naar het westen af te zakken via Bilbao, Burgos, Valladolid, Salamanca en Sevilla. Daar besluiten we dan wel of we richting het zuidwesten gaan (Algarve in Portugal) of het zuidoosten (Andalusië in Spanje). Het is voor mij een compleet nieuwe route dus ik ben benieuwd.

Met een afstand van zo’n 2400 km naar Sevilla en zo’n 500 á 600 km per dag hebben we nog wel even de tijd voordat we dit besluit moeten nemen. Bovendien schijnt Sevilla erg mooi te zijn dus zullen we daar wat langer blijven en wie weet wat we onderweg nog zijn tegengekomen.

Ik zal ook nu weer proberen om jullie op de hoogte te houden van onze reis.

1. Niny:
    2 november 2021
    Het klinkt in ieder geval heerlijk,lekker n beetje de warmte opzoeken,alvast n goede reis,wel weer benieuwd naar jullie uitdagingen..dikke knuffel
  2. Theo:
    2 november 2021
    Heerlijk vooruitzicht! Maar wel forse dagetappes. Goede reis en hopelijk zonder al te veel Corona-hindernissen. Blijf gezond!
  3. Monique:
    2 november 2021
    Op naar de zon!!! Goede reis en veel plezier!
  4. Kees:
    3 november 2021
    Goede reis en veel plezier.
  5. Hans:
    4 november 2021
    Hoi Kees, is wist niet dat je me volgde, hoe heb je dat nou weer voor elkaar gekregen ?
  6. Judith:
    3 november 2021
    Lekker!! Veel plezier!
  7. Kees:
    4 november 2021
    Hoi Hans, dat is niet zo moeilijk. Tijdens ons uitje van De Jong vertelde jij er over. Even googelen en klaar was Kees. Wij zijn ook een keer naar het uiterste zuiden van Spanje geweest, een hoop mooie dingen gezien maar het zijn heel veel kilometers. Wij zoeken het nu iets dichter bij. Heel veel plezier en tot horen. Gr. Kees
  8. Hanneke:
    Goede reis!