Dag 1 – Boskoop -> Rouen (620 km)

4 november 2021 - Castets, Frankrijk

Vanmorgen om kwart voor 9 vertrokken, het was slechts 1,5 graad in Boskoop en erg mistig (zie foto). De mist trok vrij snel op maar we hebben vandaag de temperatuur niet boven de 10 graden zien stijgen. We besloten in België de oostelijke ring van Antwerpen te nemen, dus via Roosendaal, Bergen op Zoom en via de Liefkenshoek tunnel. Dit bleek een goede keus te zijn want het was erg rustig op de weg. Het plan was om na Antwerpen via Gent naar Brugge om vervolgens via Oostende, Duinkerken en Calais in Frankrijk te beginnen. Helaas ging dit bij al Brugge fout en voor we er erg in hadden reden we richting Brussel. Nu ben ik niet voor één gat te vangen dus ik besloot de route via Kortrijk en Lille te nemen dus een beetje verder van de kust af Achteraf bleek dat er veel file stond bij Duinkerken dus een geluk bij een ongeluk. Alleen nog oppassen dat we onder Lille richting Amiens nemen anders zitten we in Parijs, dat ging gelukkig goed. Vanaf Amiens naar Rouen gereden en besloten onder Rouen een rond een uur of 4 een overnachtingsplek uit te zoeken omdat we niet precies wisten wanneer het donker werd met de nieuwe wintertijd. We vonden een soort boeren camping met maar 6 camperplekken (zie foto. Gelukkig waren we de eersten die aankwamen (’s-nachts kwam er nog één camper bij). Helaas geen stroom op deze camping en dit was voor ons de eerste keer. Was even spannend dus of de accu’s dat aankonden (we hebben er 2, één voor de auto en één voor het campergedeelte). Geen stroom betekent helaas ook, geen koffie want we hebben alleen een nespresso apparaat en ik kon ook mijn nieuw gekochte elektrische kacheltje niet gebruiken.

Koffie hebben we vervangen door een kop thee maar moesten het water koken met een steelpannetje want de waterkoker heeft ook stroom nodig. De Camper heeft uitstekende ringverwarming aan boord die op gas werkt maar ik wil het gas een beetje sparen, vandaar het elektrische kacheltje dat ik voor 14 euro bij de Karwei had gekocht. Nood breekt wetten dus de ringverwarming maar aan want het was erg koud in de camper, zeker als je stil zit ’s-avonds.

Joyce heeft ’s-nachts lekker geslapen maar ik kreeg het maar moeilijk warm, eigenwijs als ik was had ik natuurlijk geen extra deken gepakt zoals Joyce. Nog even de camping afrekenen voor het gigantische tarief van 5 euro en we kunnen op weg voor de tweede etappe.

20211103_085343 20211103_161344

1. Rico:
    5 november 2021
    Wat een leermomenten op de 1e dag. Ik vind het ook altijd spannend om "zonder stekker" te overnachten. Wat een afhankelijkheid aan stroom hebben we inmiddels ontwikkeld! Ik hoop dat jullie snel in de dubbele cijfers komen wat betreft de temperatuur.