Dag 5 – Sevilla

8 november 2021 - Sevilla, Spanje

Hier het verslag en de foto's van Sevilla, ben ik gisteren niet aan toegekomen.

Op zondagmorgen naar de bushalte op een paar honderd meter gelopen om naar Sevilla te gaan.

De bus stopt 20 minuten later vlak bij het oude centrum en ons was verteld dat we vanmiddag op hetzelfde punt weer moeten opstappen om bij de jachthaven terug te komen.

Het blijkt dat het oude centrum behoorlijk omvangrijk is en dat alles lopend moet worden gedaan.

Dat klinkt voor ons niet goed want ik heb wat problemen met mijn prothese en Joyce heeft al maanden last van een versleten knie en volgens de orthopedist moet ze maar een paracetamol innemen. Nou als we terug zijn zullen we daar onze ongezouten mening over geven. Nu had ik voor mijzelf mijn wandelstok meegenomen en voor Joyce een van mijn krukken

We zijn niet voor niets gekomen dus we zijn aan het wandelen geslagen maar erg grote afstanden konden we niet afleggen.

Hoogtepunt van Sevilla is natuurlijk de kathedraal welke qua oppervlakte de grootste ter wereld schijn te zijn Ik moet zeggen dat het oude centrum prachtig is een onwijs gezellige drukte van jewelste. Natuurlijk omdat het zondag is.

20211107_114407 IMG_2615 20211107_130144

Zie je in Nederland af en toe een muzikant op straat die wat probeert te verdienen, in Sevilla kom je regelmatig Flaminco dansers en danseressen tegen. Heel erg leuk voor de verandering.

IMG_2607

Ook kwamen we onderweg een groep tegen van een man of 25 die samengepakt in en met een zware houten constructie met daarop extra gewichten tergend langzaam door het centrum slenterden. Bij navraag bleek dat de mannen aan het trainen waren voor een processie met een beeld met hetzelfde gewicht en afmetingen als de oefenconstructie.

IMG_2619

Na een paar uur te hebben rond gestrompeld zijn we op zoek gegaan naar een Hop-On-Hop-Off bus te vinden. Aan een lokale kaartjes verkoper gevraagd waar we een opstap plaats konden vinden maar dat bleek een heel eind weg te zijn.

Nu hadden we al een aantal keer paard en wagens met toeristen tegen te zijn gekomen en, alhoewel ik hier normaal niet aan zou beginnen, hebben we er toch maar aan toegegeven en er eentje geboekt voor een uur. Bleek best een leuke tocht te zijn door parken en langs gebouwen.

Na deze prettige onderbreking zijn we op een terrasje paella gaan eten omdat we bang waren vanavond weer geen restaurant te kunnen vinden dat open was. Hierna moesten we weer een flink eind terug lopen om bij de bus te kunnen komen.

(Oeioei, toen ik vanavond de foto’s aan het downloaden was op mijn laptop bleek dat er na een bepaald tijdstip geen foto’s op mijn fotocamera stonden, dus vrijwel alle foto’s zijn met Joyce haar telefoon gemaakt, morgen maar even kijken wat er is misgegaan).

Gelukkig dank zij Joyce toch nog wat diverse foto's gered (o.a. van de sinasappelbomen die vol zitten met sinasappelen).

IMG_261320211107_115614IMG_260820211107_112657

1. Hanneke:
    8 november 2021
    Lekker 2 mankepoten😀. Ziet er geweldig uit. Staat op ons verlanglijstje.
  2. Niny:
    8 november 2021
    Jeetje Bep en beppie aan de wandel..t moet niet gekker worden hoor,maar n dikke knuffel
  3. Rico:
    10 november 2021
    Jammer dat jullie beiden niet zo mobiel waren. Toch hebben jullie volgens mij genoten van het mooie Sevilla. Nogmaals wij zijn echt fan van die stad. Vreemd dat je zo ver moest lopen voor de "hop on, hop off bus", want volgens mij stopt die vlak bij het centrum langs het water bij de beroemde Torre d'Oro, maar aan die wetenschap hebben jullie nu niets meer. Ik hoop dat jullie ongemak snel minder wordt
  4. Judith:
    10 november 2021
    Lang leve de mobiele telefoon! Topfoto’s!