Dag 6- Gelves -> Villafranca (240 km)

8 november 2021 - Villafranca de Córdoba, Spanje

Toen we vanmorgen opstonden werden we prettig verrast door een flink zeiljacht dat vlak voor onze neus uit het water van de jachthaven werd gehesen. Had ik nog noot gezien en ik heb even staan kijken en wat foto’s gemaakt alvorens te vertrekken.

20211108_091254_10020211108_093125

We hadden eergisteren al besloten dat onze volgende stop Cordoba zal zijn. We hebben geen fatsoenlijke camperplaats in Cordoba kunnen vinden dus in plaats daarvan een camping uitgezocht in zo’n 25 kilometer van Cordoba verwijderd in Villafranca. Er schijnt een busverbinding te zijn tussen Villafranca en Cordoba die 4 keer per dag rijdt (wel even opletten op vertrek tijden dus).

Vanaf Sevilla zijn we binnendoor naar Cordoba gereden en dat bleek een goed besluit. Het was een prima provinciale weg dwars door de sinaasappel- en Olijf boomgaarden, weer eens wat anders dan de snelweg.

Na een uur of 3 waren we op de prima camping, al werd ik verrast door de vraag of we tot een groep behoorde. Mijn antwoord was natuurlijk nee dus ik kon een plek uitzoeken waar ik wilde want er waren maar weinig plekken bezet.

Om een uur of 3 hebben we de fietsen gepakt om in het stadje verderop wat boodschappen te doen voor vanavond (moesten wel even een supermarkt uitzoeken die open was want de meeste zijn tussen 14:00 en 16:30 gesloten.

Ik had natuurlijk al nattigheid moeten voelen maar toen we uit het stadje terugkwamen waren we omsingelt door Nederlandse camper van een groepsreis van de Nederlandse Kampeer Club (NKC), zijn wij ook lid van maar puur vanwege de uitstekende app. Het ontbrak er eigenlijk nog aan dat we Martine van Os niet tegen het lijf liepen met een camera ploeg van “We zijn er bijna”.

Morgen vroeg op om de bus naar Cordoba te pakken.

1. Niny:
    8 november 2021
    Oh GOS,had ik je bijna op de t.v. kunnen volgen..te gek...maar wel gezellig al die Hollanders om je heen...toch....
  2. Theo:
    9 november 2021
    En nu jeu de boulen🤓
  3. Rico:
    10 november 2021
    Haha. Misschien gaan ze ook nog wel naar Granada. Doe Martine de groeten.
  4. Judith:
    10 november 2021
    Hahaha, jullie weten wel waar je lid van bent…