Dag 4 – Plasencia -> Gelves (340 km)

6 november 2021 - Gelves, Spanje

Zoals gezegd vandaag rustig aan gedaan. Vanmorgen om half 9 opgestaan, heerlijk gedoucht en op ons gemak ontbeten.

We reden om kwart over 10 van de camping om het stuk naar Sevilla af te leggen. Het weer was goed, Toen we wegreden begonnen we met 10 graden en zon en toen we om 2 uur in Sevilla aankwamen was het 18 graden. We hadden een camperplaats bij een jachthaven in Gelves uitgezocht (voorstad van Sevilla, 3 km van het centrum) die wat minder massaal leek dan zo’n parkeerplaats op asfalt. Er kunnen circa 25 campers op en aan het eind van de dag stond hij ook vol met veel Franse en Duitse camperaars (geen andere Nederlanders dit keer).

20211106_150734

We hebben de hele middag alleen van het zonnetje genoten en verder niks. Wel hebben we wat plannen gemaakt voor de dag van morgen in Sevilla al weten we niet wat er op zondag open is.

We hebben besloten om niet de fiets te pakken maar de bus naar het centrum en daar zien we wel verder.

Ook hebben we een beetje zitten filosoferen over de rest van de vakantie, tenminste welke route we gaan volgen. We houden dit lekker voor ons, jullie merken het vanzelf.

Vanavond waren we van plan uit eten te gaan maar hadden er niet op gerekend dat de restaurants in Spanje pas om 20:00 openen, tenminste niet in Gelves. Gelukkig vonden we een supermarkt dus maar wat boodschappen gehaald en zelf spaghetti gemaakt. Moeten duidelijk nog even wennen aan de Spaanse gewoontes en gebruiken.

Hopelijk morgen veel foto’s van Sevilla.

1. Hanneke:
    6 november 2021
    Leuk morgen Sevilla, lijkt we geweldige stad!
  2. Niny:
    6 november 2021
    He he t mooie weer is er dus toch,even n pas op de plaats,genietennnn
  3. Theo:
    Wat een cliffhanger...
  4. Rico:
    7 november 2021
    Wat een mooie plek staan jullie. Voor mij zou het niet idealer kunnen. Lekker in het zonnetje en uitzicht op een haven vol met bootjes. En ik weet zeker dat jullie gaan genieten. Wilma en ik zijn nu al een paar keer in Sevilla geweest en het verveeld nooit. Voor ons is het tot nu toe de nummer 1 stad van Spanje. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. (Tip: neem de "open" toeristenbus, dan kom je in ieder eval langs alle hoogte punten van Sevilla).
  5. Kees:
    7 november 2021
    Jullie boffen maar op een camperplaats. Toe wij er waren had Sevilla geen camping. Alle campings waren opgeheven. Met TomTom hadden w ij een camping gevonden dachten wij. Helaas wij stonden met de caravan voor de vertrekhal van het vliegveld. Wij zijn dus in Sevilla geweest maar hebben de stad niet gezien,
  6. Judith:
    8 november 2021
    Het gaat de goede kant op met het weer, lekker genieten. Benieuwd naar de foto's van Sevilla.