DAG 11 – Collioure

30 september 2022 - Argelès-sur-Mer, Frankrijk

We staan nu op camping “Criques de Porteils” tussen Argeles-sur-Mer  en Collioure. Ik moet zeggen een mooie terrassen camping met de meeste plaatsen met uitzicht op zee. Het sanitair is schitterend en ze hebben een kleine supermarkt en een restaurant die beiden nog open zijn. Nadeel is dat de camping vol was en we de laatste plek hadden die nog vrij was dus erg veel keus hadden we niet. Het is wel een beschutte plek achteraan op de camping terwijl je op de plaatsen met uitzicht op zee van je plek af waait. Omdat ons doel was om de zon op te zoeken en de markten in Argeles-sur-Mer  op zaterdag en in Collioure op zondag te bezoeken hebben we besloten op de plek te blijven staan. Elk nadeel heeft z’n voordeel zullen we maar zeggen.

20220930_150728

Theo wist zich nog te herinneren dat we hier vroeger ook al eens waren geweest maar dat was in St. Cypriën zo'n 20 km naar het noorden.

Vandaag dus een rit van zo’n 350 km achter de rug waarbij we ongeveer 250 km over de tolweg hebben gereden. Schoot voor de verandering wel lekker op. Vanmiddag nog even naar Argeles-sur-Mer  gefietst maar daar is al veel gesloten, het toeristen seizoen lijkt daar wel voorbij.

Hebben nog een uur naar Jeu de Boules partijen zitten kijken en toen was de dag bijna voorbij.

20220930_171220 20220930_170518

Nog even in het camping restaurant wat gegeten en meteen gereserveerd voor morgen want het was erg lekker ook al was het fish en chips.

Voor de komende 3 dagen is 25 °C voorspeld en daar deden we het ook voor.

1. Niny:
    30 september 2022
    Heb je niet mee gedaan,met de plaatselijke bevolking,,,en lekker temperatuur,top
  2. Theo:
    30 september 2022
    Lekker hoor! Je ziet op de foto wel dat het behoorlijk waait, dus idd niet zo erg om wat achteraf te staan. Geniet van de omgeving en de marktjes maar weer.. 😏
  3. Judith:
    1 oktober 2022
    Leuk hoor, volgende keer lekker meedoen...