Dag 8- Villafranca -> Guejar Sierra (200 km)

10 november 2021 - Güejar Sierra, Spanje

Vandaag van omgeving Cordoba (Villafranca) naar omgeving Granada (Guejar Sierra) gereden, een mooi ritje deels door de Sierra Nevada. We hebben wederom een camping uitgezocht (Las Lomas  in een plaatsje in de Sierra Nevada dat 20 kilometer is verwijderd van Granada.

Opnieuw stopt er een bus voor de camping die ons naar Granada kan brengen met een dienstregeling van ongeveer een uur.

Het is een erg mooie camping die best nog wel goed is bezet. De kleine supermarkt en het restaurant zijn in ieder geval nog geopend. Het restaurant gaan we morgen proberen, we zijn het restaurant van gisteren in Villafranca van gisteren nog aan het verteren. We hebben allebei een lokaal gerecht op waarvan ik de naam snel wil vergeten. Tot op reden zijn we nog niet kapt van de spaanse keuken, of de restaurants gaan erg laat open of het eten is gewoon matig te noemen.

De camping ligt in de bergen van de Sierra Nevada en kijkt uit op een stuwmeer zo’n 200 meter lager. De rit door de bergen maakte ons duidelijk dat fietsen naar Granada geen optie is.

Nadeel van de camping is dat wanneer de zon achter de bergen zakt het meteen behoorlijk afkoelt, de camping ligt namelijk op 1000 meter hoogte, daar hadden we niet op gelet toen we hem uitzochten. Heb gezien dat we vanavond rond het vriespunt zakken, mijn elektrische kacheltje vannacht maar aan laten staan.

Het is overigens gelukt om online tickets te boeken voor La Alhambra dus morgen gaan we dit ervaren. Er schijnen hier leuke f Arabische wijken te zijn met kleine straatjes en pleintjes en met een bazaar. Dit lijkt ons wel wat maar dan wordt dat pas vrijdag, eerst morgen maar ondergaan.

IMG_2683IMG_2686IMG_2678IMG_2677-1

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Theo:
    Veel plezier morgen!
  2. Rico:
    10 november 2021
    Ik ben benieuwd hoe jullie Alhambra ervaren. Wij kwamen er voor de ingang achter, dat als we toch nog binnen wilden wij na 4 weken een kansje zouden maken. Hebben we niet opgewacht! Mooi dat jij dus zo snel toch nog toegangskaarten hebt kunnen bemachtigen. Aan de "voet" van de Alhambra is een leuk wijkje om doorheen te struinen.
  3. Monique:
    10 november 2021
    🤩Super dat het met de toegangskaarten is gelukt 👍🏻. Heel veel plezier! Dat wordt heel veel foto’s maken....
  4. Niny:
    10 november 2021
    Dat word weer vroeg onder de wol,en Hans n dubbeldekbed is heerlijk warm.
  5. Judith:
    11 november 2021
    La Alhambra... ben heel benieuwd naar de foto's. Veel plezier!