Dag 10 - Guejar Sierra -> Riviera del Sol (250 km)

12 november 2021 - Elviria, Spanje

Alvorens met het verslag van vandaag te beginnen moet ik even wat toelichten. Toen we gisteren van de Alhambra terug wilden naar de camping hadden we net de bus gemist en we moesten bijna een uur wachten op de volgende bus. We waren nog gekleed op La Alhambra, dwz een korte broek. Nou ik kan je vertellen dat het in Granada behoorlijk afkoelt en tegen de tijd dat de bus kwam waren we verkleumd tot op het bot. We zijn ’s-Avonds uit eten geweest en hebben een plek voor de open haard gevraagd om bij te komen.

20211111_194149

Daar kwam nog bij dat we het ’s-nachts opnieuw erg koud hadden. Ondanks het feit dat de camping in de Sierra Nevada erg mooi was besloten we ’s-Morgens het voor gezien te houden en af te dalen naar de middellandse zee kust.

Ik wilde vandaag niet zo ver rijden en een plek zoeken voor of na Malaga. We gingen 25 kilometer voor Malaga van de snelweg af en langs de kust rijden en we kwamen al aardig in de stemming, helaas de eerste 25 kilometer geen campings of camperplaatsen. We hadden onze zinnen gezet op een camperplaats aan het strand, mag best een soort parkeerplaats zijn dit keer. Nu hoor ik jullie denken, half november plek zat, dat dachten wij namelijk ook. Dat viel dus tegen, er zijn meer overwinteraars op pad met hun camper en de eerste 2 camperplaatsen waren vol. Dan maar een camping opzoeken, we hadden ons oog laten vallen op een camping in de buurt van Torremolinos, je raad het al helemaal vol.

Redelijk uit het veld geslagen besloten we de snelweg weer op te gaan en ons geluk te beproeven tussen Fuengerola en Marbella. Daar hadden we meer geluk en vonden een camping waar ik eerlijk gezegd nog niet dood gevonden zou willen worden. Allemaal oude caravans en tenten waar overwinteraars in “woonden” (ik heb Engelsen en Scandinaviers gezien), of een uitdragerij hadden. Maar goed onze normen waren al behoorlijk bijgesteld vandaag en we waren al blij een plek te hebben.

20211112_154543

Als dit de trend wordt voor de Spaanse zuidkust (en misschien wel Portugal) dan houden we ons hart vast. De temperatuur was overigens wel een graad of 7 hoger en lag rond de 20 graden en daar kwamen we tenslotte voor. De plannen voor de komende dagen moeten misschien een beetje worden bijgesteld en misschien gaan we de binnenlanden we weer in en dan naar Portugal.

We zagen toevallig een blog van een andere camperaars en die hadden bij de kust van de Algarve ook een paar keer misgegrepen, we zien wel.

1. Niny:
    12 november 2021
    Wat jammer dat het niet zo goed lukt met n mooie campingplaats,ben ook verbaasd dat de temperatuur het net niet is,hopelijk langs de kust of in Portugal.,ook wij zitten met de verwarming aan,dikke knuffel
  2. Theo:
    13 november 2021
    Ik zag lekkere biertjes boven de open haard 🙈. En op die aftandse camping bij Marbella stond wel een dikke Jaguar XJ6. Zo slecht hebben ze het er ook weer niet.. 😜. Nu maar hopen dat de campings beter worden. Misschien wat verder van de kust, minder toeristisch en juist leuker. Kijk, dat is nou zo leuk aan camperen😉
  3. Rico:
    14 november 2021
    Jammer dat ik het verslag wat later heb gelezen, want ik weet "toevallig" best een leuke camperplaats in de plaats Guardamar (tussen Granada en Malaga aan de kust), maar daar is het nu een beetje te laat mee. Jullie zijn al een stukje verder inmiddels.