DAG 17 – Naar Huis

7 oktober 2022 - Boskoop, Nederland

De terugweg op donderdag ochtend begon met het finaal verkeerd rijden, we hadden gewoon de verkeerde snelweg in gedachten waardoor we helemaal de verkeerde kant op gingen en zo’n 50-75 km omreden. We  kwamen op de A20 terecht in plaats van binnendoor op de A89 en dat had nogal wat gevolgen voor de rest van de dag.

We waren oprecht van plan om in 2 etappes naar huis te rijden, via Tours, Le Mans en Rouen maar toen we eenmaal op de A20 zaten bleek dat nog eens een flink stuk om. Toen we ook nog controleerden hoever het via Parijs naar huis zou zijn was het besluit genomen.

Het was 1075 kilometer en volgens google maps zouden we om half 9 thuis zijn, Dat duurde achteraf helaas wat langer doordat we midden in de avondspits rond Parijs moesten en omdat we ’s-avonds 45 minuten in de rij hebben gestaan voor een tankstation (kennelijk is er nog steeds iets aan de hand met de diesel).

Het gevolg was dat we om ongeveer kwart voor 11 de oprit op reden en dus een dag eerder thuis waren dan gepland. Inmiddels is het vrijdagmiddag en de camper is helemaal uitgeruimd en de boodschappen zijn gedaan.

CONCLUSIES

• Het oorspronkelijke plan om naar Italië te gaan is gewijzigd in Frakrijk
  • De belangrijkste reden was dat er veel regen was voorspeld in Italië en minder in Frakrijk
  • Dat heeft goed uitgepakt want we hebben alleen één nacht en tijdens een fietstocht één uur regen gehad
  • We hebben het ontzettend naar ons zin gehad in Frankrijk en het is zeker voor herhaling vatbaar
  • De Franse keuken haalt het naar onze mening niet bij de Italiaanse en ook de openingstijden van restaurants vinden we een groot probleem.
  • We hebben net iets meer dan  3000 km met de camper gereden in totaal zo’n 40 uur en 320 liter diesel getankt.
  • We hebben bijna elke “niet reisdag” gefietst maar vaak relatief kleine tripjes, in totaal slechts zo’n 300 km.

1. Niny:
    7 oktober 2022
    Je hebt t weer gefikst.top
  2. Theo:
    7 oktober 2022
    Welkom thuis. Het was weer gezellig om jullie te volgen. En Frankrijk? Douze points!! 😜
  3. Monique:
    7 oktober 2022
    Weer lekker thuis! Dat is altijd fijn 😃en goed om te horen dat het een fijne vakantie is geworden ondanks de verandering van de bestemming👍🏻🍀 dank jullie wel voor het laten meelezen...👋🏻😉
  4. Lenie:
    8 oktober 2022
    Beetje late reactie van mijn kant, maar fijn dat jullie weer terug zijn.
    Ach, het is geen Frankrijk maar ik versier het om in Nederland rustig die km om te rijden door ipv Amersfoort naar Apeldoorn te rijden ;-)
    Tot dinsdag Hans en tot snel Joyce voor de lijst bij te werken :-)