Goede bedoelingen

31 augustus 2020 - Boskoop, Nederland

Ondanks de Corona crisis en de nog steeds uitbreidende beperkingen kan de eerste reis met de camper morgen (dinsdag 1 september) beginnen. Op het moment dat ik dit schrijf zijn we nog thuis maar de camper is gepakt,de fietsen staan op te laden, morgenochtend de koelkast leeghalen en dan kunnen we weg.

20200831_093136

We weten nog niet hoe lang we wegblijven maar we hebben in ieder geval voor een maand pillen bij ons (op onze leeftijd ontkom je daar helaas niet aan).

Het plan is om richting Italië te gaan maar of we dat gaan halen is nog niet zeker, het weer onderweg maar misschien ook wel de corona beperkingen  zullen hier een belangrijke rol in kunnen spelen. We proberen het in ieder geval rustig aan te doen en niet zoals vroeger, een steen op het gaspedaal en zo snel mogelijk naar de plaats van bestemming. We moeten het reizen met een camper nog leren en de intentie is om per dag te bekijken hoe ver we reizen, of we de volgende dag meteen verder trekken of dat we een paar dagen blijven staan, wat de volgende bestemming wordt en via welke route we gaan reizen, binnendoor of over snelwegen. Vandaar de uitspraak dat het nog niet zeker is of we Italië wel gaan halen.

We zijn nog niet eens vertrokken en hebben de plannen al gewijzigd. Vorige week was het plan nog om via Duitsland en Oostenrijk richting Italië te rijden met misschien wat stops bij de Moesel, het zwarte woud, Beieren en vervolgens ergens in Oostenrijk. De weersvoorspellingen bekijkend hebben we op het laatste moment besloten om via Luxemburg en Frankrijk naar noord Italië te rijden.  Het is in Frankrijk deze week een paar graden warmer, met meer zon en geen regen, doorslaggevende argumenten dachten we. Misschien dat we op de terugreis via Oostenrijk en Duitsland aan gaan doen, we zien wel.

Degene die onze vakantievoorkeuren kent weet dat we vroeger veel gekampeerd hebben in Frankrijk met tent en caravan. Een jaar of 25 hebben we gezegd dat we niet meer naar Frankrijk op vakantie zouden gaan omdat we gewoon moeite hadden met de mentaliteit van de Fransen, ze lagen ons destijds gewoon niet maar misschien was dat wel wederzijds. Laat dit een begin zijn van een hernieuwde kennismaking met toch een mooi land.

Het plan is nu om richting het meer van Annecy te reizen waar we vroeger al eens zijn geweest en het in onze herinnering een leuk plaatsje is. Daarna gaan we waarschijnlijk onderlangs noord Italië in richting Aosta, wel via de bergpassen natuurlijk en dus niet via de Mont Blanc tunnel of Frejus tunnel.

Tot zover de goede bedoelingen, later zul je tijdens de reis de daadwerkelijke uitvoering ervan kunnen lezen.

Veel leesplezier ...........

1. Theo:
    31 augustus 2020
    Goede reis! En het doet me toch wel goed, dat je Frankrijk en de Fransen een tweede kans geeft ;-) We zijn erg benieuwd naar jullie verdere verslag. Het begin geeft iig goede hoop!
  2. Judith:
    1 september 2020
    Goede reis en heel veel plezier. Via Luxemburg en Frankrijk is een mooiere route dan over Duitsland, zeker nu jullie alle tijd hebben en sowieso niet zo snel willen gaan. Enne... doe ze de groetjes van ons in Cannobio :-) Geniet ervan en doe voorzichtig.
  3. Hanneke:
    1 september 2020
    Goede reis. Geniet en doe voorzichtig.