Dag 20 – Odivelas

23 november 2021 - Odivelas, Portugal

20211123_123609

Volgens mij ben ik ergens een dag kwijt geraakt want het zou dag 21 van de vakantie moeten zijn, immers we zijn 3 weken geleden op woensdag vertrokken, maar goed.

De dag begon koud met een mistige sluier over het stuwmeer. Op de valreep nog even de fietsen tevoorschijn gehaald en een stukje gefietst. Eerst over de stuwdam gefietst waarachter het meer is ontstaan. Ook hier is het waterniveau erg laag, net als in de stuwmeren in Spanje die we hebben gezien.

20211123_08453620211123_12065120211123_12072020211123_120839

Hierna naar Odivelas gefietst dat boven op een berg ligt. De toegangsweg was zo steil dat we het laatste stuk moesten afstappen, zelf in de eerste versnelling en met de ondersteuning op maximaal lukte het niet om boven te komen.

20211123_12390020211123_12360920211123_123849

De bedoeling was even een supermarkt op te zoeken om wat te eten te halen voor vanavond want in de buurt van de camping is er geen restaurant te vinden dat open is. Het enige dat we konden krijgen is een dik plak ham dat samen met wat carbonara saus en wat macaroni of spaghetti het maal van vanavond moet worden.

Ondanks dat de zon veelvuldig scheen stond er een ijzig koude wind. Om een uur of 4 waren we zo verkleumd dat we maar een warme douche zijn gaan nemen om morgen schoon de terugreis te beginnen.

De vooruitzichten voor onderweg zijn nat en koud dus ik denk dat we elke dag zo lang mogelijk door zullen rijden. Hopelijk lukt het vrijdag avond thuis te komen, zou neerkomen op 750 km per dag. Dit is wat veel maar als het vrijdag wat later wordt is dat niet zo erg, we hoeven dan geen kampeerplek meer op te zoeken.

1. Hanneke:
    23 november 2021
    Rij nou maar niet als een gek, zaterdag mag ook.
  2. Theo:
    23 november 2021
    Het wordt koud en er ligt sneeuw in Noord-Spanje... weet je het zeker? In ieder geval doe het niet te gek, oftewel op z'n Hans. Net wat Hanneke zegt, zaterdag is ook goed 😉
  3. Niny:
    23 november 2021
    Mooie foto s ,,,je ziet t weer veranderen,....en rij voorzichtig,t maakt niet uit ..al kom je zaterdag thuis,,,,dikke knuffel
  4. Judith:
    24 november 2021
    Doe inderdaad maar voorzichtig, zeker met dat slechte weer. Wel weer supermooie foto's...
  5. Rico:
    25 november 2021
    Jullie maken wat betreft het weer alles mee zeg!. Maar mee maken is 1, maar doorstaan is iets anders dus ik sluit mij aan bij de bovenstaande reacties.