Dag 2 - Vianden

2 september 2020 - Diekirch, Luxemburg

Vandaag niet heel veel te melden, geen reisdag, de dag begon frisjes en bewolkt maar in de loop van de middag knapte het aardig op.

Dus hebben we 45 km door de Ardennen gefietst van Diekirch naar Vianden en terug. Er bleek een mooie fietsroute te lopen zonder autoverkeer, vanaf de camping langs de Sûr en verderop langs de Our waar Vianden aan ligt.

Vianden ligt op de grens met Duitsland en is beroemd vanwege haar kasteel (zie foto's).

IMG_2004

IMG_2010

We waren extra blij met onze elektrische fietsen want het was af en toe best wel wat klimmen maar met de ondersteuning een beetje hoger en de versnelling een tandje lager was het goed te doen.

Onze plek op de camping ligt aan een openbaar fietspad op ongeveer 15 meter afstand en toen we 's-middags voor onze camper zaten hoorden we ineens "nee toch dat is toevallig".

Fietste Chris Gorissen en z'n vrouw vlak voor onze neus langs (Chris is de boekhouder van Regiomakelaardij en zijn zoon Coen woont bij Ken in de straat).

Dit was eigenlijk de enige bijzonderheid vandaag, morgen trekken we verder door Luxemburg en dan noord Frankrijk in.

1. Hanneke:
    2 september 2020
    Ziet er mooi uit. Wat is de wereld dan klein he, altijd leuk om bekende tegen te komen.