Dag 2 – Rouen -> Biarritz (720 km)

4 november 2021 - Castets, Frankrijk

Wie onze reizen een beetje volgt weet dat we geen fans van Frankrijk zijn. Laat ik dan dit keer voor de verandering beginnen met een positief bericht. Wat een verademing zijn die Franse tolwegen, behalve wat rondwegen bij een paar grote steden was het ontzettend rustig onderweg op de A28 en de A10 en ik heb vrijwel continu 110 km per uur kunnen rijden op de cruise control. Tolwegen kosten 125 euro enkele reis aan tolgeld maar dan heb je ook wat (geen files). We schoten zo goed op dat we in een half uurtje langer dan gisteren we ongeveer 720 km hebben afgelegd i.p.v. 620 km. Het doel was Bordeaux te halen maar we zijn uiteindelijk zo’n 150 km verder, tot ongeveer 50 km voor Biarritz in het plaatsje Castets gekomen, Morgen dus nog 150 km en dan zitten we bij de Spaanse grens.

Ook vandaag weer overwegend zonnig onderweg maar wederom niet warmer dan 10 graden. Heel even de 14 graden aangetikt maar dat was maar een half uurtje. Uiteindelijk een camperplaats gevonden vlak naast de afrit van de tolweg. De broodjes waren allemaal op en geen zin om te koken dus even bij de McDonalds gestopt vlak bij de camperplaats.

Gelukkig dit keer wel stroom dus, terwijl is zit te typen, staat het elektrische ventilatorkacheltje over de vloer te blazen. Ook meteen een paar koppen koffie gedronken. Weersvoorspelling is ongewijzigd, 4 graden ’s-nachts, zonnig en 10 graden overdag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Theo:
    5 november 2021
    Zo dan, dat schiet lekker op! Heb je nog een tolbadge gekocht? Goede reis verder naar de warmte!
  2. Rico:
    5 november 2021
    Helemaal met Theo eens. Jullie maken wel kilometers zeg. En wat mooi om te horen dat je langzaam begint in te zien dat Frankrijk toch eigenlijk het beloofde land is. Je zou dit kunnen ervaren door in een ander jaargetijde met minder snelheid door dit land te reizen. Je weet niet wat je allemaal voor moois tegenkomt. (ik krijg nog steeds een maandelijkse vergoeding van het Frans verkeersbureau!). Een mooie nieuwe reisdag toegewenst.
  3. Niny:
    5 november 2021
    Zonder koffie is het geen vakantie,zeker als het zo fris id,wat kun je can blij zijn met wat stroom,.lekker op weg nar t warmere weer.je heb er goed de gang in,hihi