DAG 2 - ONTHAASTEN

21 september 2022 - Dole, Frankrijk

We lagen gisteravond al om een uur of 11 in bed waardoor we om al een uur of 7 al weer wakker werden. Ik heb heerlijk geslapen maar Joyce niet, ze had op facebook gelezen dat camper soms bij de Zwitserse grens worden gewogen en we weten dat onze camper ook iets te zwaar is (3620 kg i.p.v. 3500 kg). Ze had gezien dat de boete € 1.200 bedroeg waardoor ze er aan bleef denken.

We besloten al vroeg richting Zuid Frankrijk te rijden om een aantal redenen, waarvan bovengenoemde nachtmerrie er één van is. Ook de weersvoorspellingen zijn in Zuid Frankrijk beter dan in Italië waar in het weekend respectievelijk 70 en 50 mm regen is voorspeld en daar zitten we echt niet op te wachten.  Betekent dat we gisteren en vandaag zo’n 75 km hebben omgereden maar omdat we een besluit hadden genomen hadden we er vrede mee.

Dus op naar Zuid Frankrijk. We hebben meteen de tolroutes in onze GPS geblokkeerd. Niet uit zuinigheid hoor maar omdat het gewoon rustig rijden is op de “Route Nationale” en je meer van de omgeving ziet. Het plan om snel naar het zuiden te rijden richting Italië  is dus vervangen door relaxed rijden door Frankrijk. De haast is er nu af en we hoeven ook niet ver te rijden (vandaag toch nog 412 km). Rico is een fervent Frankrijk ganger (hij heeft het zelfs diverse keren op de fiets gedaan) en suggereerde om via Besançon te rijden en het plaatsje Dole aan te doen.

Goede suggesties zijn altijd welkom dus staan we nu op een stadscamping in Dole genaamd “Du Pasquier”. We kwamen er om kwart voor 4 aan en na even wat gesteggel met de receptie, want de camping is nagenoeg vol, heeft Joyce een mooie plek kunnen regelen.

Het was bij aankomst 20 graden dus we hebben nog zo’n 2 uur in de zon van een drankje kunnen genieten. We hebben besloten om hier 2 nachten te blijven want voor morgen is ook zon en 20 graden voorspeld, alhoewel het vannacht weer 5 graden wordt.

Kortom we zijn nu onthaast en relaxed, de vakantie is echt begonnen.

1. Niny:
    21 september 2022
    Heerlijk om te lezen,lekker weer om n boek en n drankje te pakken....proost
  2. Theo:
    21 september 2022
    Goede keus gemaakt! En genoeg gas voor de verwarming?
  3. Hanneke:
    21 september 2022
    Natuurlijk naar de zon. Goeie keus!
  4. Hans:
    21 september 2022
    Gas genoeg Theo, en ik heb ook mijn elektrische straalkacheltje van de gamma nog. Gratis stroom om de camping, beter dan thuis, daar kost het petten met knaken. Alhoewel kachel thuis staat nu uit
  5. Hans:
    Kunnen altijd Spanje nog in😉
  6. Rico:
    22 september 2022
    Wat leuk dat jullie in Dole zijn neergestreken. Het is de geboortestad van Louis Pasteur. Wie kent hem niet. Zijn huis is te bezichtigen in het oude centrum. Achter zijn huis langs loopt een klein stroompje en aan het eind daarvan heb je wat restaurantjes. Eentje op een soort balcon. Eeen Italiaans restaurant. Ik heb hier een van de lekkerste pizza's gegeten ooit. Geniet ze. Jullie zijn goed bezig.
  7. Hanneke:
    22 september 2022
    Je weet waar we zitten!!