Dag 15 - Even geen zin

15 september 2020 - Iseo, Italië

Vanmorgen werden we om half 5 gewekt door de trein die door onze camper leek te rijden, gelukkig zijn we daarna weer in slaap gevallen maar erg vast slaap je niet meer en om een uur of 8 vonden we het genoeg. Het was ochtendmarkt in Iseo dus we hadden onze hoop gevestigd op de eerste Italiaanse markt deze vakantie. Dat viel helaas een beetje tegen, een stuk of 10 kraampjes en dat was het wel ongeveer, heb wel nog een foto gemaakt van de markt en een marktkraampje met op de achtergrond het meer, gewoon voor de sfeer.

IMG_2110

IMG_2109

Na een koffie te hebben gedronken op een terrasje besloten we het oude gedeelte van Iseo te verkennen, dat was wel weer leuk, door smalle straatjes banjeren en oude kerkjes bekijken, ook hiervan wat sfeerfoto's gemaakt. Hierna even naar de supermarkt gegaan voor wat boodschappen bij de plaatselijke supermarkt, vanavond besloten weer eens te koken, hier heb ik maar geen foto's van gemaakt.

IMG_2116

IMG_2113

20200915_11323020200915_113201

We waren dus om een uur of één alweer op de camping terug en hadden eigenlijk geen zin om vte fietsen vandaag. Omdat we nog geen plannen hadden gemaakt voor het vervolg van de reis hebben we de kaarten er maar bij gepakt en geprobeerd wat plannen te maken. Dat viel nog niet mee, we hebben richting het westen nog 3 meren over namelijk Lago di Como, Lago di Lugano en Lago Maggiore. We willen er eigenlijk nog maar één aandoen dus we moesten keuzes maken. Het Como meer ligt het dichtste bij en sluit mooi aan op de route die we willen gaan volgen naar het Noorden maar heeft heel weinig campings, zeker aan de oostkant die het dicht bij het meer van Iseo ligt. Meer van Lugano ligt grotendeels in Zwitserland en hier zijn we met Hanneke en Rob al eens geweest, in het Italiaanse deel. Lago Maggiore ligt het verst weg en eigenlijk moeten we dan de tolwegen gaan nemen en dat hebben we tot nu toe niet hoeven doen, bovendien zijn we daar al heel vaak geweest.

Uiteindelijk toch besloten het Comomeer aan de oostkant langs te rijden, we hebben wat campings gevonden en als we een plekje kunnen vinden zou dat mooi zijn, zo niet dan knallen we door naar het noorden en het zou zo maar kunnen dat we morgen al in Zwitserland zitten, hoog in de bergen want we willen de Splügenpas gaan nemen.

Wat ook noemenswaardig is dat het vanaf zondag in noord Italië waarschijnlijk gaat regenen en op sommige plekken blijft dit een aantal dagen aanhouden dus we waren toch al van plan om komend weekend Italië te gaan verlaten.

Wordt morgen voor ons dus een onzekere dag, waar komt de volgende blog vandaan (wat een cliffhanger, spanning wordt nu ondraaglijk).

1. Hanneke:
    15 september 2020
    Wat een leuke foto's. Heerlijk heb gelijk zin om weer eens naar Italie te gaan. Ben heel benieuwd naar het Como meer.
  2. Theo:
    15 september 2020
    Zeker leuke foto's! Maakt de verhalen nog beeldender ( en je schrijft al zo beeldend ).
    En hoort dat niet zo te zijn bij een roadtrip? Niet weten waar je de volgende dag zult uitkomen??