Dag 14 - meer 4 - Lago d'Iseo

14 september 2020 - Iseo, Italië

Vandaag slechts een kort ritje van 90 km van het meer van Idro naar het meer van Iseo dus we kwamen rond de middag op de door ons uitgezochte camping Covelo in Iseo aan. De rit op zich was niet veel bijzonders, alleen de eerste 25 km en de laatste 10 km was door de bergen de rest was door het vlakke landschap rond Brescia.

Deze camping wordt gerund door een familie, zoons en dochter doen het camping beheer, de bediening in de bar en het restaurant, pa doet de keuken van het camping restaurant en ma de campingwinkel en de keuken. Bij aankomst werden onze temperaturen gecontroleerd en de strenge corona regels op de camping uitgelegd en werd onze plaats gewezen en zelfs werden aanwijzingen gegeven hoe we de camper moesten zetten. Alle campers en caravans moeten namelijk dwars op het meer staan zodat voor iedereen maximaal uitzicht op het meer overblijft. De camping was behoorlijk vol dus dit keer geen plaatsje aan het meer maar de vierde rij vanaf het meer met een pad ertussen. Door de opstelling van de campers en caravans hebben we echter best nog wel een goed uitzicht (zie 1e foto van onder onze luifel, de 2e foto zou zijn geweest als we vooraan hadden gestaan).

20200914_181537

20200914_194536

Toen we eenmaal stonden en alles hadden ingericht bleek een nadeel van de camping, vanaf onze plek was het ongeveer 5 meter naar een spoorlijn en komt er ongeveer elk uur een trein langs. Ik weet niet tot hoe laat, maar het is nu half elf en ik heb al een tijdje geen trein meer gehoord dus misschien valt het mee.

Omdat we vroeg op de camping waren en de laatste 2 dagen nauwelijks hadden bewogen, besloten we de fietsen tevoorschijn te halen en een stuk te gaan fietsen, op de kaart leken er veel fietspaden in de omgeving te lopen. We besloten een fietspad langs de zuidkant van het meer te nemen. Al snel bleek weer eens ons terugkerend gevecht met de aanduidingen van fietspaden in Italie, erg verwarrend allemaal. We presteerden het zelfs om op een soort tennispark terecht te komen met een ijzeren hek, dat kennelijk open stond toen wij het passeerden maar toe we bleken verkeerd te zitten en weer terug wilden fietsen bleek het hek achter ons gesloten te zijn door een automatische elektrisch bediende poort. Je zou zeggen misschien veel tennissers op de banen maar niet is minder waar dus wij op zoek naar iemand die de poort voor ons open kon doen. Gelukkig vonden we snel iemand die drank stond uit te laten, kennelijk bedoeld voor de bar, die zo vriendelijk was om met zijn pas het hek voor ons te openen, stomme Hollanders zal hij hebben gedacht.

Uiteindelijk hebben we ons niet uit het veld laten slaan en nog een tochtje van zo’n 25 km hebben afgelegd, we waren op zoek naar een oud stadje dat we ook al niet konden vinden want het stond nergens op de borden. Onderweg nog even een ongeluk gezien waarbij een motorrijder via de achterruit in de auto voor hem  probeerde te komen, weten niet hoe dit is afgelopen maar de motor is per takelwagen afgevoerd en de motorrijder per ambulance, brrr je maakt wat mee op zo'middag.

Het was trouwens weer 28 graden vandaag en volop zon dus in Iseo maar een biertje genomen op een terrasje want het was al bijna 4 uur en de biologische klok (tijd voor alcohol) ging af bij Joyce, meteen nog even een foto gemaakt naar de andere kant van het meer.

20200914_155919

Teruggekomen op de camping besloten we om voor de verandering weer eens een camping restaurant te gaan testen vanavond. Prijs was beduidend hoger dan op de vorige camping maar het restaurant lag aan het meer en de kwaliteit van de keuken was echt beter, het restaurant zat ook vol.

We hebben op Rico's verjaardag er maar een fles wijn bij genuttigd en een Limoncello toe (@Rico, de rekening krijg je wel als we terug zijn).

Tijdens het dineren hebben we van de ondergaande zon kunnen genieten, een mooier slot voor vandaag kan ik niet bedenken.

20200914_191547

1. Niny:
    14 september 2020
    Hans,even zeggen,wat schrijf je heerlijk.
  2. Hans:
    14 september 2020
    Nou Niny om half 12 nog reageren, het lijkt wel of je pas kan slapen als je mijn voorleesverhaaltje hebt gelezen.
    Evengoed bedankt voor het compliment, ik schrijf het elke avond met veel plezier.
    Welterusten.
  3. Theo:
    14 september 2020
    Wat een plek weer! Volgens mij zijn jullie met een 11-merentocht bezig! Gaat lekker zo😏
  4. Hans:
    14 september 2020
    11 meren gaan we niet meer redden, misschien nog één hooguit twee.
    We waren vanavond al over de terugreis aan het filosoferen, komend weekend slaat het weer hier een beetje om dus we willen uiterlijk zondag de Alpen door naar zuid Duitsland.
    Dan maar even kijken hoe zwaar mijn voet op het gaspedaal is.