Zo 12/9 – Een lange dag

13 september 2021 - Boskoop, Nederland

Zondag zijn we in één keer naar huis gereden, we zijn om 8.00 uit Villach vertrokken en om 23.30 reden we Bodegraven binnen en hadden we 1150 km afgelegd. Een beetje gekkenwerk maar ik had geen zin om een camping te zoeken en maandag nog zo’n dag als zondag te hebben. Joyce was gelukkig weer opgeknapt of er kwam in ieder geval niets meer uit, dus nog even voorzichtig zijn met eten.

Was Duitsland ooit het Walhalla voor de automobilist dan is dat verleden tijd. Tegenwoordig is het meer een hel van wegwerkzaamheden en files zeker op de populaire routes en zo was het vandaag ook. Mijn besluit om noordelijk en oostelijk te rijden op de heenweg was dus een goed besluit maar nu zou het te veel om zijn geweest. Het is tekenend dat ik een aantal mensen ken (waaronder Judith) die zelfs via Frankrijk en Zwitserland naar Italië te rijden en de paar tientjes tol op de koop toe nemen. De eerste 200 km ging het nog goed maar dat was nog in Oostenrijk, eenmaal de grens gepasseerd begonnen de files ter hoogte van de Chiemsee (50 km over de grens) het vrijwel meteen en deze hebben geduurd tot Würzburg zo’n 400 km verderop, niet continue maar meer dan vaak genoeg. We waren rond 4 uur in de omgeving Würzburg en toe hadden we nog niet eens de helft afgelegd.

Omdat het rustiger leek te worden en we eindelijk wat vooruitgang begonnen te boeken stelde ik voor door te rijden in de verwachting om 10 of 11 uur ’s-Avonds thuis te zijn. Ik wilde de rest van de reis niet in de maandag ochtendspits nog eens over te doen. Helaas had ik niet gerekend op de files bij Frankfurt, Wiesbaden, Köln en zelfs nog om 22:00 bij Oberhausen. Inmiddels was het duidelijk geworden dat het eerder middernacht zou gaan worden. Gelukkig ging het de laatste 200 km, na Oberhausen en in Nederland, wel voorspoedig.

Gelukkig is het rijden in de camper echt geweldig en ik was helemaal niet moe van die 16 uur rijden, dit had ik volgens mij nog niet eerder gedaan.

Vandaag hebben we nuttig besteed met het uitruimen van de camper het gebruikelijke wassen draaien en post wegwerken. De vakantie zit er op en we hebben erg genoten. Het plan is om in oktober/november dit nog eens over te doen waarschijnlijk in zuid Spanje of Portugal.

Bedankt voor al de leuke reacties, hopelijk volgen jullie onze belevenissen volgende keer weer, ik zal dan proberen meer op de reacties te reageren.

1. Hanneke:
    13 september 2021
    Welkom thuis, morgen lekker op jullie kleinkind passen, rijkdom.😘😘
  2. Niny:
    13 september 2021
    Oh wat n end rijden in een keer,maar heerlijk weer thuis en Joyce ....Lekker bijkomen...gauw die kleine knuffelen,doet wonderen. Dank je wel Hans voor t schrijven,ik genoot.
  3. Monique:
    13 september 2021
    Bedankt voor het delen van jullie vakantie belevenissen!
    Alles bij elkaar hebben jullie best wat kilometers afgelegd.
    Nu lekker nagenieten en plannen maken voor de volgende reis!